کد خبر 725418
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
ناصر فریادشیران

مدیرآکادمی باشگاه نفت تهران گفت: باطل شدن مجوز فعالیت باشگاه نفت به دلیل بدهی مالیاتی خنده‌دار است.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران در خصوص مشکلات باشگاه نفت تهران اظهار داشت: این مشکلات خواسته یا ناخواسته از طرف دوست و دشمن به باشگاه نفت تهران تحمیل شد. من در تمام قضایا باشگاه نفت از سال 82 تا به امروز هستم و به خوبی نقاط تاریک و روشن این باشگاه را می‌دانم و می‌دانم چه کسانی به دنبال نابودی این باشگاه بود.

وی عنوان کرد: تیم نفت از زمانی که به لیگ برتر صعود کرد همیشه به این معروف بود که با کمترین هزینه و بودجه بسته می‌شد. هر سال نیز بازیکنان زیادی در رده‌های مختلف به تیم ملی می‌داد که در این موضوع نقش کلیدی را محمد علیپور به عنوان مسئول نقل و انتقالات این تیم داشت. علیپور یک متخصص، مدیری نفتی و فوتبالی بود و بازیکنان را به خوبی می‌شناخت. او بازیکنانی مانند یعقوب کریمی، ایمان پورموسوی، مرتضی پورعلی گنجی، آرش رضاوند، مسعود حسن‌زاده، ارسلان مطهری، علیرضا عزتی و حتی بیرانوند را به تیم نفت آورد.

مدیر آکادمی باشگاه نفت تصریح کرد: قنبرزاده، میرشیبانی و ایرانیان نیز با توجه به اطمینانی که به او داشتند ابتدا تیم را می‌بستند و سپس مربی را انتخاب می‌کردند اما متاسفانه افرادی که دشمنان نفت و فوتبال بودند و در عمرشان ورزش نکرده بودند به عضویت هیئت مدیره این باشگاه در آمدند و به این تیم خیانت کردند. تیمی که سابقه 50 سال در فوتبال ایران دارد را در شرایطی قرار دارند که وزیر مجبور به فروش آن شوند. رکن‌الدین جوادی مدیر پیشین شرکت ملی نفت مانند رونالدینیو رفتار می‌کرد و در حالی که یک کاری را قرار بود انجام بدهد کار دیگری را انجام می‌داد. قرار بود مهدی علی‌نژاد، علیپور، شاه کرمی و قنبرزاده به عضویت هیئت مدیره در آیند اما متاسفانه جوادی زیر قول خود و نابودی باشگاه را کلید زد.

وی در خصوص حضور منصوریان در این باشگاه گفت: بعد از رفتن یحیی گل‌محمدی قرار بود از میان عبدی، افاضلی و منصوریان یک نفر انتخاب شود و در نهایت منصوریانی که در تیم امید و پاس همدان ناکام بود به نفت پیوست و احیا شد. منصوریان نیز مانند گل‌محمدی و فرکی که 6 سال از صحنه فوتبال دور بود در تیم نفت احیا شد. تیم گل‌محمدی نیز در نهایت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و اگر در دیدار با سپاهان به برتری می‌رسید قهرمان لیگ نیز می‌شد و اینها در حالی بود که تیم همچنان با بودجه کم اداره می‌شد.

فریادشیران یادآور شد: در تیم گل‌محمدی تنها بازیکنی که پول زیادی دریافت کرد سوشا مکانی بود که در حالی که از استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و سایپا بالای یک میلیارد پیشنهاد داشت از تیم ما 600 میلیون گرفت. با حضور منصوریان مقداری مبلغ قرارداد بازیکنان افزایش پیدا کرد. هزینه‌های تیم نیز از صندوق بازنشستگی شرکت نفت تامین می‌شد و حتی در فصل آخری که تیم در آسیا بود مصوب شد 20 میلیارد برای تیم هزینه شود. با رفتن علیپور و در زمان منصوریان او مانند برخی دیگر از مربیان فوتبال ایران در قرارداد برخی بازیکنان متمم‌هایی قرار می‌داد تا بالای یک میلیارد دریافتی داشته باشند تا در نهایت خودش نیز بالای قرارداد بازیکنان قرارداد ببندند.

وی افزود: منصوریان با جذب بازیکنانی مانند نانگ، سانتوز، حسینی و حتی بیرانوند که بازیکنان با ارزشی هم هستند اما قرارداد بالاتری داشتند روشی که باشگاه پایه‌ریزی کرده بود را به‌هم ریخت. این اتفاق نیز در زمان کسانی در هیئت مدیره افتاد که ما اسم‌شان را در شرکت نفت نشنیده بودیم و در نهایت نیز صندوق بازنشستگی شرکت نفت توان پرداخت آن را نداشت. سانتوز در حالی جذب باشگاه شد که 3 بازی نیز برای نفت نکرد و در نیم فصل جدا شد. صادقیان قرارداد 800 میلیونی بست و برای هر پاس گل نیز 10 میلیون پاداش دریافت می‌کرد و اینها در حالی بود که در زمان علیپور هیچ وقت قراردادها اینگونه تنظیم نمی‌شد و حتی پاداشی نیز در نظر گرفته نمی‌شد. منطق او نیز این بود که برخلاف برخی باشگاه‌های که قرارداد سنگین می‌بندند و پول بازیکنان را نمی‌دهند در تیم نفت نظم مالی وجود دارد.

مدیر آکادمی باشگاه نفت با انتقاد از رفتار بازیکنان و کادرفنی نفت گفت: در فصل گذشته بازیکنان تنها 20 درصد دریافتی داشتند اما در فصل جاری و در بخش خصوصی تمام اعضای کادرفنی، بازیکنان، پزشکی و تدارک 40 تا 41 درصد دریافتی داشتند و هر کسی بگوید پولی دریافت نکرده است دروغ می‌گوید. این افراد باید انصاف داشته باشند و نگویند اصلا پول نگرفته‌اند. دایی و بازیکنان زحمت کشیدند و تیم را قهرمان جام‌حذفی کردند اما شهریاری در ابتدای فصل و حتی تا چند ماه گذشته مدیرعامل باشگاه بود و انصاف حکم می‌کرد حداقل نام او برده شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم منصوریان با وجودی که تنها 20 درصد دریافتی داشت و هر هفته به اجبار از مسئولان وزارت نفت انتقاد می‌کرد در نهایت پنجم شد اما امسال با وجود دریافت 41 درصد تیم در لیگ نتیجه خوبی نگرفت و اما در جام‌حذفی قهرمان شد. در قهرمانی نفت جای شهریاری خالی بود و بنده به عنوان نماینده باشگاه از خوشحالی مردم خرمشهر خوشحال بودم.

فریادشیران در خصوص اظهارات فتاحی و اینکه احتمال دارد باشگاه صبای قم به دلیل بدهی مالیاتی نفت جایگرین تیم نفت شود، عنوان کرد: اینها حواشی است که برخی افراد به وجود می‌آورند. کدام تیم لیگ برتری است که به اداره مالیات بدهکار نیست؟ اکثر باشگاه‌ها به اداره مالیات بدهکار هستند اما چرا باید به گونه‌ای رفتار شود که باشگاه نفت به دلیل بدهی مالیات و نامه این اداره به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مجوزش باطل شود. اصلا این اتفاق خنده‌دار است و به وقوع نمی‌افتد. نهایت اینکه اداره مالیات ما را فرا می‌خواند و اگر نرفتیم جریمه می‌کند و در مرحله آخر نیز قسطی پرداخت کنیم.

وی با انتقاد از رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: سعید فتاحی دنبال این است که آرامش تیم ما را فراهم کند یا دنبال برهم زدن آرامش است. خودمان به دنبال این هستیم که مالکان می‌توانند تیم را اداره کنند یا نه و پیگیر این موضوع هستیم اما از تاج و اسدی خواهش می‌کنیم که به اظهارات فتاحی رسیدگی کنند. فتاحی نباید به حاشیه بپردازد و با چه مجوزی می‌گوید صبا جایگزین نفت می‌شود یا سهمیه آسیایی ما به ذوب‌آهن تعلق می‌گیرد. تمام مالکان باشگاه‌ها و مربیان به دنبال دیده شدن هستند اما مالک نفت نه به دنبال دیده شدن است و نه مصاحبه و صحبتی انجام می‌دهد. من می‌دانم بازیکنان نفت به خاطر سال گذشته نگران مشکلات مالی باشند اما می‌توانم قسم بخورم همه کادرفنی و بازیکنان 41 درصد پول گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس