کد خبر 725298
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
سجده شکر

مقامات فرهنگی و ورزشی سعودی با ارسال نامه‌هایی جداگانه و البته متناقض به فیفا نسبت به جهت‌گیری این سازمان ورزشی به برخی اتفاقات فرهنگی واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، کنگره اخیر فیفا در بحرین در شرایطی به کار خود پایان داد که فاطمه سمورا دبیر کل فیفا از سوی این کنگره به سرپرستی بخش فرهنگی زنان انتخاب شد. 

در این کنگره بر برخی اتفاقات مذهبی و حتی فرهنگی در دل فوتبال اشاره شد و البته واکنش به این اتفاقات از سوی جامعه مسلمانان و مسیحیان کاملا متناقض بوده است.

به عنوان مثال چند تن از شیوخ عربستانی با ارسال نامه‌هایی به دفتر فرهنگی فیفا نوع خوشحالی برخی بازیکنان مسلمان پس از به ثمر رسیدن گل را تاسف‌بار و اشتباه توصیف کردند و معتقدند سجده روی چمن بعد از گل کار جایز و خوبی نیست.

همزمان از طرف برخی مقامات فرهنگی سعودی نامه‌هایی ارسال شده که مضمون حمایت از آن کار در آنها روؤیت می‌شود.

برخی از بزرگان دینی در کشورهای اسلامی بر این باورند که سجده بازیکنان هنگام خوشحالی و حتی تشکر آنها به صورت نمادین از خداوند تاثیر زیادی در گسترش انگیزه‌های دینی دارد و بسیاری از مردم جهان این صحنه‌ها را به خاطر جذابیت فوتبال مشاهده می‌کنند.

کمیته انضباطی فیفا البته تاکنون هرگز به خاطر این کارها بازیکنی را جریمه و یا محکوم نکرده است چرا که قانون اصلی در این خصوص می‌گوید اگر حرکت یک بازیکن توهین‌آمیز نباشد و مزاحمت برای دیگران محسوب نشود جرم نیست و نباید با او برخورد شود. بنابراین نوع شادی یک بازیکن به شرط تحریک‌آمیز نبودن هرگز یک فعل منفی و غیرمنطقی نیست.

با انتخاب فرد مذکور در بخش فرهنگی فیفا پیش‌بینی می‌شود سعودی‌ها و بحرینی‌ها از طریق نفوذ او در فیفا رای خود را به کرسی نشانده و کم کم سجده شکر پس از گلزنی را به یک کار تحریک‌آمیز تبدیل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس