به گزارش مشرق به نقل از فارس، بابک هاشمی در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه خودروهای 10 ساله حمل ونقل عمومی در سطح کشور نوسازی میشوند، بیان داشت: در بحث نوسازی خودروهای حمل ونقل عمومی فرسوده در کشور مشکل خاصی وجود ندارد و در تسهیلات بانکی فرایند مناسبی برای اقساط بانک در این بخش تعیین شده است.
وی درباره هوشمندسازی خودروهای حمل ونقل عمومی افزود: مراحل نهایی هوشمند سازی خودروهای حمل ونقل عمومی را میگذرانیم و برای سرمایهگذاران این بخش ابزار تشویقی در نظر گرفته شده است.
هاشمی با اشاره به اینکه برای بخش سختافزاری اتوماسیون اداری در سازمانهای تاکسیرانی کشور 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: رانندگان تاکسی که از قبل برای نصب" جی پی ار اس" در خودروها اقدام کردند زمینه تغییر روش برای نوع سیستم هوشمندسازی فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: هوشمندسازی خودروهای حمل ونقل عمومی به صورت فراگیر و همه وسایل حمل ونقل عمومی را شامل میشود.
این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون به صورت پایلوت برای شش دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی سیستم هوشمندسازی انجام شده است که خروجی مطلوبی برای نظارت از مرکز، مسافران و صاحبان خودرو در نوع خدماترسانی داشته است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور اظهار داشت: در بحث هوشمندسازی خودرهای حمل و نقل عمومی کارتهای اعتباری برای مسافران تعریف شده است که که از طریق عضو شتاب بانکها انجام میشود تا مشکلی در فرایند کرایهها ایجاد نشود.
هاشمی با اشاره به اینکه از یک سال و نیم اخیر حذف خودروی پراید در بخش حمل و نقل عمومی کشور اجرا شده است، خاطرنشان کرد: 340 هزار خودروی حمل ونقل عمومی در کشور فعالیت میکند که از این تعداد 40 هزار خودرو در تهران خدماترسانی میکند.
وی افزود: از زمان شروع نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی تا برنامه اجرایی سال گذشته 40 هزار دستگاه خودرو نوسازی شد و پیش بینی نوسازی 340هزار دستگاه دیگر در سطح کشور وجود دارد.
هاشمی متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی کل کشور را پنج تا هفت سال اعلام کرد و گفت: شرایط مدت عمر مفید خودروهای حمل و نقل عمومی متناسب با اقلیم هر استان است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با بیان اینکه شش منطقه تاکسیرانی در کشور فعالیت دارد، اذعان داشت: شرایط ایجاد سازمان تاکسیرانی برای هر شهر متناسب با جمعیت است و شهرهای بیش از100 هزار نفر میتوانند سازمان تاکسیرانی داشته باشند.