باغ موزه دفاع مقدس - تهران

در جلسه مشترک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شورای خلیفه گری ارامنه در تهران بر همکاری بیشتر در خصوص انعکاس ایثارگری ها و فداکاری جامعه ارامنه در دوران دفاع مقدس تاکید شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در جلسه مشترک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شورای خلیفه گری ارامنه در تهران بر همکاری بیشتر در خصوص انعکاس ایثارگری ها و فداکاری جامعه ارامنه در دوران دفاع مقدس تاکید شد.

در این جلسه سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه مشترک با شورای خلیفه گری ارامنه ، اظهار داشت : موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف انعکاس رشادت ها و ایثارگری ها و انتقال ارزش ها و معارف دوران دفاع مقدس به نسل های کنونی و بعدی ایجاد شده است و از آنجایی که ادیان توحیدی در دفاع از وطن در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور داشته اند ، این امکان وجود دارد که آثار مربوط به حضور ایثارگرانه آنان بویژه شهدای ارامنه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

وی افزود : در موزه حدود 70 اثر مربوط به شهدای ارامنه و 2 نمایشگر حاوی اطلاعات شهدای ارامنه وجود دارد که البته آثار با همکاری شورای خلیفه گری جمع آوری شده است.

خضرایی تصریح کرد: با توجه به این که حضور ارامنه ایران در دفاع از کشور پر رنگ بوده است ؛ این امکان وجود دارد تا هر آنچه مربوط به انعکاس ایثارگری آنان باشد در موزه به معرض نمایش گذاشته شود.

مشاور شهردار تهران خاطر نشان کرد: همکاری فی مابین می تواند در زمینه های متعدد از جمله چاپ کتاب خاطرات، مراسم تجلیل از خانواده ها شهدا، ساخت انیمیشن برای توفیق حضور رزمندگان ارامنه ، برگزاری کارگاه های هنری و برگزاری جلسات احصاء تاریخ شفاهی و هر گونه اقدامی باشد که بتواند حضور آنان را در دفاع مقدس به جامعه منتقل کند.

در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت و با حضور نمایندگانی از دو مجموعه نسبت به تعیین مصادیق همکاری و جدول زمانبندی اجرا اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    در مورد خطراتشون هم بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس