کد خبر 723124
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
ترامپ

در بحبوحه اخباری که پیرامون نقش هکری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منتشر می‌شود، ترامپ فرمان اجرایی تقویت امنیت سایبری را امضا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «رویترز»، طبق اعلامیه کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (پنج شنبه) یک فرمان اجرایی را به منظور تقویت امنیت سایبری دولت واشنگتن و حفاظت از زیرساخت های حیاتی ملی مانند بخش مالی و شبکه انرژی در مقابل حملات پیچیده سایبری امضا کرد و اولین اقدام جدی و مهم را در راستای آنچه اولویت برتر دولت خود خوانده بود، عملی کرد.

هدف از این فرمان اجرایی بهبود شبکه امنیتی آژانس های دولتی آمریکا است؛ این شبکه در طول سال های اخیر توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته و میلیون ها مورد از سوابق شخصی و دیگر فرم های داده های حساس از آنها به سرقت رفته است.

مقامات آمریکایی مدت های طولانی است که درباره حملات سایبری و تهدید آنها در برابر امنیت ملی این کشور و فلج شدن بخش هایی از اقتصاد آمریکا هشدار داده اند.

این فرمان اجرایی همچنین اهدافی را برای توسعه یک استراتژی قدرتمندتر در بازدارندگی سایبری تببین کرده است که بخشی از آن از طریق ایجاد یک همکاری قدرتمند با متحدان آمریکا در حوزه فضای سایبری محقق می شود.

«تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی کاخ سفید تاکید دارد که این فرمان اجرایی درصدد تقویت تلاش های صورت گرفته در زمان ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا است. بوسرت با حضور در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که پیشرفت های بسیاری در زمان دولت قبلی صورت گرفته اما کافی نبوده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که گفته می شود نهادهای اطلاعاتی آمریکا انجام یک عملیات گسترده سایبری توسط دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و کمک به ترامپ برای پیروزی در این رقابت ها را تائید کرده اند. این در حالیست که روسیه مکررا اتهامات علیه خود مبنی بر استفاده از ابزار سایبری برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

با این حال، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید اعلام کرد که هک انتخابات توسط روسیه انگیزه امضای فرمان اجرایی توسط ترامپ نبوده است ولی روسیه تنها دشمن اینترنتی آمریکا نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس