کد خبر 723093
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
مایکل فیلین

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا مشاور امنیت ملی سابق این کشور را برای ارائه اسناد مربوط به روابط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه احضار کرد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» گزارش داد: کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی این کشور را به منظور دسترسی به اسناد مرتبط با تحقیقات این کمیته پیرامون دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، احضار کرد.

این خبر با توجه بیانیه مشترک «ریچارد بور» و «مارک وارنر» رئیس و معاون کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا منتشر شده است.

بر این اساس، کمیته اطلاعاتی سنا بار اول در 28 آوریل بود که طی نامه ای به فلین خواستار دسترسی به این اسناد شد اما فلین از ارائه این اسناد خودداری کرد.

این کمیته اولین بار است که در جریان تحقیقات خود از روسیه، برای فلین احضاریه فرستاده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه سال جاری و بعد از آنکه مشخص شد فلین درباره ماهیت روابط و صحبت های خود با «سرگئی کیسلایک» سفیر روسیه در آمریکا دروغ گفته است، او را از سمت خود برکنار کرد.

«سالی یتس» دادستان کل سابق آمریکا نیز در سنای آمریکا اعلام کرد که به دولت ترامپ درباره اینکه فلین بیش از دو هفته قبل از برکنار شدنش از سوی مسکو حق السکوت گرفته بود، هشدار داده بود.

علاوه براین، پول های نامعلومی که فلین از نهادهای تحت حمایت روسیه مانند «راشا تودی» شبکه تلویزیونی تحت حمایت کرملین دریافت کرده است نیز سوالات بسیاری را در ذهن قانونگذاران آمریکایی پیرامون هماهنگی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و دولت مسکو به وجود آورده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ترامپ در اقدام تازه خود، «جیمز کومی» رئیس «اف بی آی» را به بهانه عدم اعتماد مردم آمریکا به وی و عدم قابلیت وی در ریاست، از سمتش برکنار کرد.

این درحالیست که روزنامه های آمریکایی نوشتند که کومی نظارت بر تحقیقات پیرامون ارتباطات احتمالی مشاوران و ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را بر عهده داشت و ترامپ با عزل وی، تلاش کرده است تا ادامه روند این تحقیقات را مهار کند.

اقدام کمیته اطلاعاتی سنا در احضار فلین یک روز پیش از برنامه ریزی این کمیته برای برگزاری یک جلسه استماع سالانه با حضور سران آژانس های اطلاعاتی دولت های مختلف به منظور بحث درباره تهدیدات جهانی صورت گرفته است.

این کمیته اعلام کرده است که «اندرو مک کیب» سرپرست موقت اف بی آی، به عنوان جایگزین کومی در این نشست حضور خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس