کد خبر 722646
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
ارتش آمریکا

یک رسانه آمریکایی از اعزام ۱۵۰۰ نیروی هوابرد ارتش آمریکا به افغانستان در تابستان امسال خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از «فاکس نیوز»،  ارتش آمریکا اعلام کرده هزار و ۵۰۰ نفر از تیپ هوابرد ۸۲ تابستان امسال به افغانستان اعزام می‌شوند.

این تیپ مسئولیت آموزش و کمک را در افغانستان بر عهده دارد اما در صورت بروز مشکل و یا قرارگیری در شرایط بحرانی این تیپ آماده نبرد خواهد بود.

«توبی مگزیگ» یکی از فرماندهان این تیپ گفت: این نیروها به خوبی آموزش دیده و مجهز هستند و ما آماده کمک به شرکای افغان خود در ماموریت حمایت قاطع هستیم.

هم اکنون دولت ترامپ در حال بررسی درخواست افزایش چند هزاری نفری نظامیان آمریکایی برای مقابله با مخالفان مسلح در افغانستان است.

سخنگوی تیپ ۸۲ هوایی، «جو بوچینو» به فاکس نیوز گفت: استقرار این تیپ ارتباطی با برنامه آمریکا برای افزایش نیروهای ارتش این کشور در افغانستان ندارد.

وی افزود: ماموریت تیپ ۸۲ هوابرد، استقرار استراتژیک و انجام عملیات حمله چتربازها برای حفظ اهداف کلیدی در عملیات نظامی برای حمایت از منافع آمریکا در عرض ۱۸ ساعت پس از اطلاع رسانی است.

بخش ۸۲ هوابرد بیش از ۱۷ هزار و پانصد چترباز در ۶ تیپ دارد که ۱۵ هزار نفر از آن را سربازان داوطلب، ۵۰۰ افسر ردهمیانی و دو هزار افسر دیگر تشکیل می‌دهد.

تیم رزمی تیپ یک،  بزرگترین تیپ بخش ۸۲ هوابرد است که متشکل از چهار هزار و ۳۰۰ چترباز است که بیش از ۳۰۰ نفر از آنها در افغانستان مستقر هستند و هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز تابستان امسال به افغانستان اعزام می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    هم زمان تغییر وتحولات درجنوب سوریه و دریمن و عربستان و انتخابات ایران را داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس