کد خبر 722598
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
شناور جنگی

در جریان تمرینات رزمی نیروهای دریایی آمریکا در کره جنوبی یک ناو جنگی این کشور با یک فروند کشتی ماهیگیری کره‌ای برخورد کرد.

به گزارش مشرق، این در شرایطی است که ناوهای آمریکایی در هفته های گذشته حضور گسترده و پر رنگی در شبه جزیره کره داشته اند و کره شمالی از این بابت ابراز گلایه و انتقاد کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع کره جنوبی، ظاهرا این اتفاق دیروز (سه شنبه) رخ داده و این وزارتخانه با اشاره به این حادثه تصریح کرده که به ندرت دیده شده است چنین حادثه ای در جریان تمرینات ناوها در منطقه رخ دهد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده که ناو جنگی «یو اس اس چامپلین» آمریکا حوالی ظهر با این کشتی ماهیگیری برخورد کرده است.این ناو حامل موشک های کروز آمریکا، زمانی با کشتی بزرگ ماهیگیری کره جنوبی برخورد کرد که نزدیک به شش نفر خدمه و ملوان در آن حضور داشتند.

با این وصف گزارش ها حاکی است که در جریان وقوع این رویداد به هیچ یک از سرنشینان کشتی ماهیگیری آسیبی وارد نشده است.نیروی دریایی آمریکا و وزارت دفاع کره جنوبی در حال بررسی این هستند که این اتفاق چگونه رخ داده و چه میزان خسارت به کشتی ماهیگیری وارد شده است.

ناوهای آمریکایی بخشی از ناوگروه هجومی «کارل وینسون» هستند که آمریکا به اطراف شبه جزیره کره و اقیانوس آرام اعزام کرده است تا تحرکات کره شمالی را زیر نظر داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس