یارانه  نمایه

دولتی‌ها که پیش از این با توزیع کنسرو به تطمیع روستائیان برای رای آوری روحانی دست زدند حالا بدین منظور به ارعاب و تهدید قطع کردن یارانه و بودجه روستاها روی آورده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - دولت مستقر که در برگزاری انتخابات دست دارد بایستی در بخش‌های مختلف از قانون تخطی نکرده و اجازه دهد انتخاباتی آزاد و بدون هیچ گونه دخالتی انجام گیرد. اما در این راستا برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که شیوه‌های بعضا غیراخلاقی در برخی استان‌ها توسط مدیران دولت روحانی برای جمع‌آوری رای انجام می‌شود که نه اخلاقی است و نه قانونی. دولت در این زمینه تاکتیک ارعاب و تهدید را پیش گرفته است. رقیب‌هراسی یکی از این موارد است و با این عنوان مطرح می‌شود که اگر رقیب روحانی رای بیاورد چه بلایی سر مردم می‌آید و اگر روحانی و عواملش نباشند کشور به لب پرتگاه سقوط می‌رود. این ارعاب و تهدید حالا به طور مستقیم علیه مردم اجرا می‌شود.

اگر روحانی رای اول روستا نباشد یارانه قطع خواهد شد

در این میان شایعات و نقل‌ قول‌هایی از گوشه و کنار ایران به گوش می‌رسد که برخی حامیان رئیس‌جمهور مستقر دست به کار شدند و با هر ابزاری ولو تهدید و ارعاب سعی دارند تا سبد آرای رئیس‌شان را پر کنند.

در همین رابطه، برخی از اخبار از آن حکایت دارد که برخی از روستائیان تهدید شده‌اند که این دولت حتما دو دوره‌ای است و اگر رای اول روستا حسن روحانی نباشد بودجه و رسیدگی به روستا در دور بعدی قطع خواهد شد. گفته می‌شود که چنین تهدیدی نه در یک روستا بلکه در بخش‌ها و روستاهای مختلف مطرح شده تا قواعد بازی را به نفع روحانی به هم بزند. این درحالی است که دولت تا پیش از این برای جمع‌آوری رای به توزیع کنسرو مرغ در روستاهای استان‌های جنوبی کشور دست زد.

منابع مختلف بر این مساله صحه گذاشته و بیان می‌کنند انتشار این شایعات در برخی مناطق کشور صحت دارد. از جمله در مناطقی از مرکز کشور شایعه حذف یارانه درصورت تغییر دولت کنونی منتشر شده است. بطور قطع این نوع تهدید مردم، افزون بر ترس دولتمردان از رویگردانی مردم مناطق محروم، اقدامی خلاف قانون و مهندسی انتخابات است. این روند نشان می‌دهد که دولت مستقر به هر وسیله‌ای از جمله تطمیع و تهدید دست می‌زند که رای مردم را کسب کند. این درحالی است که در همین دولت درباره واریز یارانه‌های نقدی به حساب مردم گفته می‌شد که « شب واریز یارانه‌های نقدی شب مصیبت عظمای دولت است.» 

برنامه اتاق عملیات روانی افراطیون

روزنامه کیهان از این موضوع به عنوان یکی از تاکتیک‌های انتخاباتی مشاوران روحانی یاد کرد و نوشت:‌« اما از دیگر تمهیداتی که این اتاق فکر اندیشیده سوءاستفاده از مردمان پاک و ساده دل روستاهاست که تیتر روز گذشته کیهان نیز به این موضوع اختصاص داشت. این توصیه شامل این است که «کادرهای اداری استانداری‌ها و دولتی‌ها را به روستاها بفرستیم و به روستائیان بگوئیم رای همه شهرهای بزرگ با روحانی است و مراقب باشید که حتما به روحانی رای دهید چراکه اگر رای روستا به فرد دیگری باشد در چهارسال بعد روحانی لج می‌کند و بودجه روستاها را کم می‌کند.»

نامه دانشجویان به وزیر کشور برای رسیدگی به موضوع تهدید مردم

آش این موضوع آنقدر شور شد که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز به رحمانی فضلی، وزیر کشور نامه نوشتند و از وی خواستند تا به این موارد رسیدگی کند. در این نامه با بیان اینکه «مدیران دولتی روستائیان را تهدید می‌کنند که به روحانی رای ندهید یارانه‌تان را قطع می‌کنیم»، آمده است:‌ « از سوی دیگر اخبار موثق از فشار برخی مدیران دولتی بر بخشی از کارکنان دولت برای حضور در میتینگ های انتخاباتی حسن روحانی حکایت دارد. برخی مدیران دستگاه‌های مختلف در آستانه های سفرهای انتخاباتی حسن روحانی فشارهای کم سابقه‌ای را برای حضور در میتینگ‌های انتخاباتی به کارکنان خود خصوصا در آموزش و پرورش وارد می‌کنند و پس از آن مخاطب را در مورد افشای این اقدامات تهدید می‌کنند. »

زاکانی:‌ گفته‌اند اگر به روحانی رای ندهید منابع آنها را قطع می‌کنند

موضوعی که علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر روی آن صحه گذاشت و گفت: « امروز اخباری از کرمان و زنجان به گوش ما می‌رسد مبنی بر اینکه بخشداران مردم را تهدید کرده‌اند اگر به روحانی رای ندهند منابع آنها را قطع می‌کنند لازم است دستگاه‌های نظارتی این موضوع را بررسی کنند تا مردم به  افرادی که صلاحیت ندارند رای ندهند.»[1]

تلاش استانداری کرمان برای کم‌رنگ کردن پوشش خبری سفر رئیسی

درحالی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای استانی وارد استان کرمان شد که استانداری کرمان با هدف کاستن از پوشش خبری همایش رئیسی، خبرنگاران کرمانی را در ساعت برگزاری این همایش به استانداری فراخواند.[2]

استقبال‌کنندگان شعار «ما خود خبرنگاریم رنجی به دل نداریم» سر دادند.این اقدام درحالی صورت گرفته که برای همایش انتخاباتی روحانی، مدرسه‌ای و اداره‌ها تعطیل شده و دانش‌آموزان را به اجبار به مراسم برده بودند.

تذکر ۴۶ نماینده درباره فعالیت های انتخاباتی مدیران دولتی

۴۶ نفر از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی مشترک به رئیس جمهور و وزیر کشور خواستار مقابله با اقدامات غیرقانونی مدیران دولتی در انتخابات شدند. [3]

در همین راستا، در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر به همراه ۴۵ نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس جمهور و وزیر کشور بر ضرورت اقدام فوری برای جلوگیری از اقدامات گسترده خلاف قانون در انتخابات ریاست جمهوری و دخالت سازمان ها و دستگاه های دولتی علیه نامزدها تاکید کردند.

در این تذکر آمده است: «در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به صراحت استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که به هر مقدار از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع و جرم تلقی شده و در تبصره دو همین ماده تاکید شده است ادارات و سازمان ها و ارگان های دولتی و نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت خود حق ندارند که علیه هیچ یک از نامزدهای انتخابات اعلامیه، اطلاعیه یا پلاکارد بدهند؛ اما شاهد هستیم که دستگاه های اجرایی دولتی به صورت گسترده با صدور اطلاعیه های گوناگون و روسای آنها مانند وزرا و معاونین وزرا، مدیران کل، استانداران و فرمانداران با مصاحبه یا اعمال محدودیت در تبلیغات شهری و فضای مجازی اقدام می کنند که خلاف صریح قانون است و ضروری است اقدام از اجتناب از این رفتارهای غیرقانونی به عمل آید.»


[1] http://www.mashreghnews.ir/news/722364

[2] کانال تلگرام خبرگزاری فارس

[3] http://www.mehrnews.com/news/3974341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    44 28
    در روستاهای خرم آباد شایعه کردند که مستمری سالمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رای نیاوردن روحانی قطع میشه" مشرق لا اقل این رو درج کن دیشب هم که شایعه کردند آقای رئیسی گفته اینترنت و شبکه های مجازی محدود میشه و کنترل میشه ...جزء دغل بازی چی میشه اسم اینو گذاشت؟ انشاالله که آقای رئیسی علیرغم این هجمه ها رئیس جمهور ایران میشه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    20 16
    کنسرو توی خوزستان پخش کردند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    19 4
    بخدا کارمند هستم با سابقه 25 سال با حقوق دو میلیون، یک خانه 150 میلیونی مشکل دار دارم یارانه ام را قطع کردن!!وقتی پیگیری کردم گفتن مریض سرطانی زمینگیر نداری!!!!!!!!مدیرران با چند ده میلیون حقوق، یارانه میگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس