کد خبر 722549
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
انتخابات فرانسه

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که هکرهای مرتبط با دولت روسیه نقش مهمی را در تلاش مربوط به آسیب وارد کردن به کمپین انتخاباتی ماکرون داشته‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ۲ مقام اطلاعاتی آمریکایی تاکید کردند: هکرهای مربتط با دولت روسیه نقش مهمی را در تلاش های صورت گرفته برای آسیب رساندن به کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ایفا کرده اند، این اقدام به واسطه هک کردن ایمیل ها و فاش کردن اطلاعات و اسناد در آستانه انتخابات بوده است.

به طور جداگانه، دریاسالار مایک راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در نشست کمیته خدمات مسلح سنا گفت: واشنگتن نسبت به فعالیت های روسیه در انتخابات فرانسه بسیار قبل تر از آنکه ایمیل های کمپین انتخاباتی ماکرون هک شود، آگاه بوده است.

۲ مقام اطلاعاتی و ۴ نفر دیگر که به یافته های آژانس های اطلاعاتی آمریکا آشنایی دارند، اعلام کرده اند که هنوز به شواهد جامع و مطمئنی دست نیافته اند که نشان دهد کاخ کرملین به نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی روسیه دستور حملات هکری علیه انتخابات فرانسه را داده باشد.

یکی از مقام های اطلاعاتی آمریکایی گفت: اما این اقدامات توسط شرکت هایی که با نهادهای جاسوسی روسیه ارتباط داشته اند، انجام شده است.

دولت روسیه بارها هرگونه دست داشتن در حملات سایبری و هکری علیه انتخابات فرانسه را رد کرده است.

منیر محجوبی مدیر دیجیتال کمپین انتخاباتی ماکرون نیز تاکید کرد: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هکرهای مورد حمایت دولت روسیه عامل اصلی این حملات بوده اند.

۲ منبع دولت آمریکا و یک مقام اروپایی نیز گفت: شواهد روشنی وجود دارد که روسیه کمپین ماکرون را حداقل از ماه فوریه هدف حملات سایبری و هکری قرار داده است.

فلش پوینت یک شرکت اطلاعات سایبری آمریکایی نیز اعلام کرده است که شواهد اولیه نشان می دهد حملات سایبری و هکری علیه کمپین ماکرون توسط گروهی موسوم به "ای پی تی ۲۸" انجام شده و مقام های اطلاعاتی بر این باورند که این گروه با آژانس اطلاعات ارتش روسیه در ارتباط بوده است.

این گروه هکری یکی از ۲ گروهی است که مقام های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند در حملات سایبری و هکری به ایمیل های حزب دموکرات آمریکا دست داشته است.

۲ مقام آمریکایی تاکید کردند: هکرهای روسیه در روزهای پایانی رقابت های انتخابات فرانسه، تلاش های خود را برای حمایت از مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه افزایش داده‌اند.

در ماه ژانویه جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که به این جمع بندی رسیده است که روسیه در انتخابات دخالت کرده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور تضعیف روند دموکراتیک آمریکا و ضربه زدن به اعتبار کلینتون را صادر کرده تا به ترامپ کمک کند.

کمیته سنای آمریکا در حال تحقیق درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته است و از چند نفر از مشاوران و دستیاران ترامپ سئوالاتی را درباره ارتباط احتمالی با مقام ها یا تجار روسی پرسیده است، کارتر پیج مشاور سابق سیاست خارجی ترامپ قول داده است تا با این تحقیقات همکاری کند.

مایک فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، راجر استون جمهوریخواه و پل مانافورت رئیس پیشین کمپین انتخاباتی ترامپ نیز از جمله کسانی هستند که کمیته اطلاعات سنا از آنها خواستار اطلاعات و اسناد مربوط به این تحقیقات شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس