کد خبر 722220
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
وزارت خارجه آمریکا

مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده این کشور تا زمان بررسی برجام به مفاد این توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند.

 به گزارش مشرق، «رابرت وود»، مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت اولین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای (ان پی تی) ۲۰۲۰، تصریح کرده این کشور تا زمان بررسی برجام به مفاد این توافق هسته‌‌ای پایبند خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده در حال حاضر در حال بررسی سیاست‌ها در خصوص ایران، شامل فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور در خاورمیانه و برجام است. »

رابرت وود خاطرنشان کرده است: «در حالی که این بررسی در جریان است، ما به تضمین اجرای دقیق و موشکافانه تعهدات هسته‌ای ایران پایبند هستیم و به اجرای تعهدات خودمان نیز ادامه خواهیم داد. »

دیپلمات آمریکایی همچنین با بیان ادعاهای اثبات‌نشده، ایران را به عدم پیروی از مفاد پیمان «منع تکثیر تسلیحات اتمی» (ان‌پی‌ای)، پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به سوابق مشکل‌ساز ایران در زمینه عدم تبعیت از ان‌پی‌ای، پادمان‌های هسته‌ای آژانس و قطعنامه‌های الزامی شورای امنیت سازمان ملل و همچنین فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده و برنامه تسلیحات اتمی این کشور، لازم است تا به منظور اطمینان جامعه بین‌المللی از ماهیت صرفاً صلح‌آ‌میز برنامه هسته‌ای ایران و اطمینان از اینکه هیچ فعالیت هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای در ایران انجام نمی‌شوند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی‌های جامعی به عمل آورد. »

وی همچنین از ایران خواسته است به منظور قادر کردن آژانس برای فراهم آوردن چنین ضمانتی به تمامی تعهدات و تدابیر فنی ذیل توافق هسته‌ای پایبند بماند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا کماکان ایران را بابت فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور در منطقه، از جمله توسعه موشکی و حمایت از تروریسم پاسخگو خواهد کرد. »

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    قطعنامه ها!؟؟؟ مگه حسن نگفت قطعنامه های قبلی همه لغو شده نکنه این هم دروغ بود!!!!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس