کد خبر 722176
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مانوئل والس

نخست وزیر سابق فرانسه با جدایی از حزب سوسیالیست، اعلام کرد که در رقابت پارلمانی پیش رو از رئیس جمهوری جدید این کشور حمایت کرده و به حزب تازه تاسیس وی می پیوندد.

 به گزارش مشرق به نقل از اکسپرس، «مانوئل والس» نخست وزیر سابق فرانسه و نامزد حزب سوسیالیست در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ این کشور، امروز سه شنبه از تمایل خود برای تغییر خط مشی سیاسی خبر داد و گفت در انتخابات مجلس نمایندگان که ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار می شود، به عنوان عضوی از حزب «آن مارش» (رو به جلو-En Marche) که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری منتخب فرانسه، موسس آن است، حضور خواهد یافت.

حزب ماکرون در تلاش است تا در انتخابات ژوئن، اکثر کرسی های مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

در عین حال، «ریچارد فراند» رئیس حزب آن مارش از تصمیم ماکرون برای تغییر نام حزب به «جمهوری رو به جلو» (En Marche la République) خبر داد تا این جنبش نوپا بتواند ساختار خود را بیش از پیش به احزاب سنتی فرانسه نزدیک کند.

ماکرون در ۶ آوریل ۲۰۱۶، آن مارش را تاسیس و آن را به عنون جنبشی لیبرال، پراگرسیو و سیاسی معرفی کرد.

وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ که یکشنبه گذشته برگزار شد، با برتری چشمگیری نسبت به «مارین لوپن» رهبر حزب افراطی «جبهه ملی»، به عنوان زمامدار جدید الیزه انتخاب شد.

گفتنی است ماکرون تا ۳۰ آگوست ۲۰۱۶، وزیر دارایی کابینه والس بود که آن موقع سمت نخست وزیری دولت سوسیالیست «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه را بر عهده داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس