کد خبر 722163
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
ظریف

ظریف شب گذشته با وزیر امور خارجه کانادا در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانادا گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانادا گفت‌وگو کرد.

ظریف در این گفتگوی تلفنی با اشاره به درخواست‌های مکرر ایرانیان مقیم آن کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و ضرورت پذیرش خواسته آنان گفت: ایرانیان مقیم خارج همانند مردم داخل کشور به شدت علاقمندند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.

خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز با اشاره به حضور مثبت جامعه فرهیخته ایرانی در کانادا، اظهار داشت: دولت کانادا به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم واقف است؛ اما در شرایط فعلی و نبود روابط سیاسی و عدم فعالیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کانادا و مقررات داخلی پیرامون برگزاری انتخابات شهروندان دیگر کشورها لازم است چند مورد فنی برر سی قرار گیرد و برطرف شود.

لازم به یادآوری است که از بامداد امروز (سه‌شنبه) یک هیأت سیاسی وزارت خارجه کانادا برای انجام مذاکراتی پیرامون روابط دو کشور با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد.

پیش از این بهرام قاسمی سخنگو و حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای برگزاری این دور از انتخابات در کانادا، عنوان کردند که تلاش‌ها در این راستا از طریق دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ادامه دارد.

قشقاوی با اشاره به عدم برقراری روابط دیپلماتیک با کانادا عنوان کرد: علیرغم اینکه ۴۰۰ هزار ایرانی در کانادا اقامت دارند ولی تا به الان توفیق برگزاری این دور از انتخابات حاصل نشده است.

قشقاوی به ارسال یک یادداشت رسمی به سفارت کانادا در سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن تماس‌هایی نیز همکاران ما در دفتر سازمان ملل در نیویورک با همتایان کانادایی خود در نیویورک داشتند. در این یادداشت ما از دولت کانادا درخواست کردیم با احترام به دموکراسی و توجه به حقوق شهروندی هموطنان ایرانی در کانادا، تمهید برگزاری این دور از انتخابات را فراهم کنند تا هموطنان ایرانی بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بریزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس