کد خبر 722046
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
عمار حکیم نمایه

رئیس ائتلاف «التحالف الوطنی» عراق در خطاب به سفیر ترکیه، بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق تأکید کرد.

 به گزارش مشرق، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در عراق، صبح امروز با «عمار حکیم» رئیس ائتلاف بزرگ «التحالف الوطنی» در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته پایگاه خبری الفرات نیوز، عمار حکیم در این دیدار با رد دوباره حضور نیروهای ترکیه در عراق، تأکید کرد: حضور نیروهای ترکیه در عراق مسأله‌ای نیست که با گذر زمان موضوعیت آن از بین برود و عراقی‌ها از مردم و دولت و پارلمانش این حضور نظامی را رد می‌کنند.

او ادامه داد: کمک کردن به عراق در مسأله مبارزه با تروریسم صرفا باید از کانال دولت عراق و با موافقت آن صورت گیرد و نیروهای ترکیه نیز در این قضیه مستثنی نیستند.

عمار حکیم همچنین با بیان اینکه عراق تلاش دارد با همه به خصوص کشورهای همسایه همکاری فکری، اجتماعی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشد، خواستار کمک به عراق برای بازسازی شهرهای آزاد شده، شد.

نیروهای ترکیه از دسامبر ۲۰۱۵ به بهانه آموزش نیروهای عراقی در پایگاه بعشیقه در شمال شرق موصل مستقر شده‌اند و هر چند پارلمان و دولت عراق بارها از ترکیه خواستار ترک این کشور شده‌اند و بعد از آن بغداد این نیروها را اشغالگر نامیده‌اند، اما مقامات آنکارا پاسخ مشخصی نمی‌دهند.

آنها یک بار مدعی هستند که به خواسته دولت عراق به آن پایگاه آمده‌اند و یک بار مطرح می‌کنند که به درخواست دولت اربیل و برای آموزش پیشمرگه در بعشیقه مستقر شده‌اند. مقامات آنکارا در برخی مواقع نیز اعلام کرده‌اند که به درخواست مقامات محلی استان نینوی، نیرو به این پایگاه اعزام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    57 4
    اردوغان بوزگوردی به اینا گفته. اصلامعلوم نیست اینا کی هستن؟؟؟خخخخخ ....اومده توخونه مردم میپرسه شماکی هستی؟؟این عثمانی ها عجب رویی دارند خخخخ
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
      3 22
      پسمانده های روم در استانبول هنوز توهم جهان مال ماست را دارند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس