شهید محرم ترک - کتاب جانا

امان از روزی که به خانه می آمد و می دید فهمیه سرپاست و کار خانه کرده است. از نظر محرم فهیمه باید استراحت مطلق می کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب "جانا؛ شهید محرم ترک " زندگی شهید محرم ترک به قلم اولین نویسنده سری کتاب های مدافع حرم «منصوره قنادیان» است که گزیده ای از آن را در زیر می خوانیم.

 کتاب "جانا؛شهید محرم ترک " از ردیف کتاب های مدافعان حرم بوده که در سال ١٣٩٦ به چاپ اول رسید. این کتاب روایت زندگی شهید محرم ترک است. شهید محرم ترک متولد سال 1357 اصالتا اهل شهرستان ازنا از استان لرستان بود وی در سال 1377 وارد سپاه شد و در زمره پاسداران انقلاب اسلامی و مشخصا از اعضای نیروی قدس و نیروهای برون مرزی سپاه انقلاب اسلامی شد.

از آنجایی که شهید محرم ترک مربی تخریب و استاد دانشکده بود برای ماموریت های برون مرزی زیادی شرکت نموده است که از جمله آخرین ماموریت های برون مرزی ایشان حضور در میان نیروهای دفاع ملی سوریه و آموزش این نیروها بود.

آخرین لحظات را اینگونه ترسیم نموده اند: همه سوار ماشین بودیم برای حرکت به سمت فرودگاه دمشق که محرم از کلاس بیرون آمد و اجازه گرفت برای اینکه لباس های نظامی را عوض کند و بعدا بیاید.

در همین حین دو نفر از بچه های سوری می آیند و سراغ محرم ترک (البته با اسم مستعار) را می گیرند که سوال داریم و... بچه ها اتاق محرم را نشان می دهند و این دو نفر می روند و رفتن اینها به اتاق محرم، محرم را آسمانی کرد. انفجار یک بسته انفجاری باعث شهادت شهید محرم ترک شد و لقب اولین شهید مدافع حرم را برای ایشان ماندگار کرد.

خلاصه ای از کتاب:

امان از روزی که به خانه می آمد و می دید فهمیه سرپاست و کار خانه کرده است. از نظر محرم فهیمه باید استراحت مطلق می کرد. نمی توانست ببیند فهیمه با آن حالش کار کند. فهیمه جرات نداشت ظرف بشورد، جارو کند و غذا بپزد. همه کارها را محرم انجام می داد.

یک شب که از مهمانی برمی گشتند، دل دردی شدیدی گرفت و حالش بد شد. به خودش می پیچید و ناله می کرد. احساس بدی داشت. محرم دستپاچه شده بود. لباسش را به سرعت پوشید. اول رفتند دنبال مادر فهیمه بعد هم مطب دکتر. فهیمه که بد حال می شد، محرم تا چند روز حالش سر جایش نبود."

انتشارات روایت فتح در سالن A3راهرو 3 غرفه 1نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس