کد خبر 721869
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲
فوتبال

تیم ملی فوتبال دستی مردان ایران در حالی به مقام قهرمانی جام جهانی آلمان دست یافت‌ که زوایای پنهان مصائب تیم اعزامی در سایه این موفقیت مورد غفلت واقع شد.

به گزارش مشرق، اواخر فروردین ماه سال جاری تیم ملی فوتبال دستی مردان ایران با برتری مقابل ایتالیا در فینال به مقام قهرمانی جام جهانی آلمان دست یافت‌، اما این تنها بخشی از ماجرا بود که در رسانه‌های داخلی بازتاب داشت و نیمه پنهان مصائب تیم اعزامی در سایه این موفقیت مورد غفلت واقع شد.

اتفاقاتی که در حاشیه این رقابت‌ها و در اعزام تیم‌های ملی کشورمان رخ داد که از دید بسیاری پنهان ماند؛ حوادث به قدری تلخ و ناگوار بود که باعث خجالت و شرمندگی مسئولان ورزش کشور می‌تواند باشد.

تیم‌های ملی فوتبالدستی، مردان، بانوان، جوانان و پیشکسوتان کشورمان در حالی عازم جام جهانی در هامبورگ آلمان شدند که از هر نفر 6 میلیون تومان هزینه اعزام و اسکان گرفته شد در حالی که مجبور شدند چند شب را در مسجد هامبورگ سر کنند و با وضعیت اسفباری دست و پنجه نرم کردند.

تعدادی از اعضای این تیم و خانواده‌هایشان خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند؛ آنها از بیم اینکه مبادا در آینده از سوی فدراسیون دچار مشکل نشوند درخواست داشتند از ذکر نام و اسامی و سمت آنها جلوگیری شود.

یکی از اعضای این تیم با اشاره به مشکلاتی که در آلمان داشته‌اند، گفت:‌ متاسفانه 6 میلیون تومان از نفرات اعزامی دریافت شد تا هزینه سفر پرداخت شود، اما با توجه به عدم انجام هماهنگی‌های لازم و دیر ارسال شدن اسامی برای دریافت ویزا، در روز آخر ویزا اوکی شد و زمانی برای رزرو هتل وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته با توجه به برآوردی که داشتیم، حدود 4 میلیون تومان از 6 میلیونی که به فدراسیون دادیم، هزینه شده و آنها قول دادند مابقی پول را برگردانند، اما تا امروز که اتفاقی نیفتاده است. چطور ممکن است وقتی مسابقاتی در این سطح برگزار می‌شود فدراسیون نتواند هماهنگی به این سادگی را انجام دهد؟ موضوع جالب‌تر این بود که حتی کنسولگری ایران در هامبورگ از حضور ملی‌پوشان کشورمان اطلاعی نداشت و وقتی تیم ایران قهرمان شد و از طریق رسانه‌ها مطلع شدند، آمدند و متوجه وضعیت بد تیم شدند که روزهای آخر از ما حمایت کردند.

یکی دیگر از بازیکنان تیم گفت: حدود ساعت 5 بعد از ظهر به هامبورگ رسدیم و وقتی برای دریافت اتاق‌هایمان به پانسیونی که با آن صحبت شده بود، رفتیم، متوجه شدیم که اتاقی در کار نیست. تا ساعت یک و نیم بامداد در سرما منتظر بودیم تا بالاخره جایی را برای استراحت پیدا کردیم، اما صاحب آن مسافرخانه برای اینکه پول بیشتری از ما بگیرد، گفته بود باید هر روز تسویه حساب انجام دهید و هر زمان از مسابقه برمی‌گشتیم باید وسایل‌مان را از اتاقی به اتاقی دیگر جابجا می‌کردیم.

وی ادامه داد: این اتفاق زمانی افتاد که سرپرستی که برای تیم انتخاب شده بود، ساکن آلمان بود و باید قبل از رسیدن تیم هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد در حالی که این اتفاق نیفتاد. متاسفانه همه به فکر خودشان هستند و از کنار این قهرمانی دنبال منافع خودشان می‌گردند. وقتی مسئول انجمن با ورزش آشنا نیست و مشاوره‌های اشتباهی می‌گیرد، تیم اینچنین دچار مشکل می‌شود. 

وی با بیان اینکه نفری 6 میلیون تومان از اعضای اعزامی گرفته شده است،‌ گفت: اگر لطف یکی از دوستان قدیم ما در آلمان نبود، نمی‌دانستیم چه کار باید می‌کردیم. او با مسجد هامبورگ هماهنگ کرد تا در آنجا اسکان پیدا کنیم. در حالی که چنین اتفاقاتی در شان تیم ملی ایران نیست. حتی لباس‌هایی به ما داده شد که در شان و شخصیت تیم ملی نبود. چرا باید تیم ملی یک کشور در مسجد بخوابد در حالی که در روستاهای ایران هم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. از طرفی چرا فردی که سالهاست در آلمان ساکن است باید سرپرست تیم ملی باشد و از نفوذش برای حضور فرزندانش در تیم استفاده کند تا حق بقیه ضایع شود؟ آنها که مهاجرت کردند و دیگر در ایران نیستند، اما با وجودی که در آلمان بود نتوانست برای ما کاری بکند.

یکی دیگر از اعضای تیم فوتبال دستی با بیان اینکه نباید با هزینه خودمان به جام جهانی می‌رفتیم، گفت:‌ این رقابت‌ها که مسابقات آزاد نبود تا با هزینه خودمان برویم، جام جهانی بود که از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالی که از مدت‌ها قبل مشخص شده بود زمان مسابقات چه زمانی است، اما مسئولان فدراسیون با اقدام دیرهنگام باعث شدند ویزای لحظه آخری به دست ما برسد و تمام هتل‌ها پر شود درحالی که با این وجود می‌توانستند از ایران برای ما هتل رزرو کنند، اما این کار را نکردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس