کد خبر 721118
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
پرچم سوریه

مرکز حمیمیم ویژه تلاش های آشتی در سوریه اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریه طی ساعات گذشته را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از النشره، مرکز روسی ویژه تلاش های آشتی در سوریه اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته را با ثبات توصیف کرد.

در گزارش این مرکز آمده است: ۱۸ مورد نقض در روز گذشته رخ داد که این با سلاح های سبک در مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره صورت گرفت. ۱۰ مورد از این موارد نقض در استان دمشق و سه مورد در لاذقیه، سه مورد در درعا و سه مورد در حماه بود.

مرکز حمیمیم روسی ویژه تلاش های آشتی در سوریه اعلام کرد: ناظران ترکیه ای نیز از ۱۵ مورد نقض آتش بس که ۲ مورد در استان دمشق، سه مورد در درعا و هفت مورد در حماه و سه مورد در حمص بود.

شایان ذکر است؛ وزارت دفاع روسیه، ۴ منطقه مشمول طرح مناطق کاهش تنش  را شامل؛ شمال سوریه یعنی در  حومه ادلب و مناطق همجوار آن، مناطق شمال شرقی حومه لاذقیه، حومه غربی حلب و حومه شمالی حماه. این منطقه بزرگترین منطقه در میان سه منطقه دیگر است. در این منطقه بیش از یک میلیون نفر زندگی می کنند و گروههای مسلح که شامل ۱۴.۵ هزار فرد می شوند بر آن سیطره دارند.

 دومین منطقه در  مرکز سوریه شامل حومه شمالی حمص و به طور مشخص دو شهر رستن و تلبیسه و مناطق اطراف آن که تحت اشغال گروه‌های مسلح که حدود سه هزار نفر می شود و در این منطقه ۱۸۰ هزار نفر زندگی می کنند.

سومین منطقه  نیز در مرکز سوریه واقع شده و غوطه شرقی دمشق با داشتن جمعیتی بالغ بر حدود ۶۹۰ هزار نفر غیر نظامی را شامل می‌شود. منطقه قابون به دلیل سیطره جبهه النصره بر آن شامل توافق نمی‌باشد.

چهارمین منطقه در جنوب سوریه شامل؛ مناطق دارای مرزهای مشترک با اردن در حومه های درعا و قنیطره که اغلب تحت تصرف گروه های مسلح موسوم به «الجبهه الجنوبیه» با ۱۵ عنصر مسلح است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس