کد خبر 720988
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
زورخانه

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: در حال حاضر ۷۷۰ زورخانه فعال و ۱۱۵ زورخانه در حال ساخت در سطح کشور داریم.

به گزارش مشرق، مجتبی جوهری در اولین مجمع خیرین ورزش‌یار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال‌حاضر حدود چهار هزار پروژه ورزشی در سطح کشور وجود دارد، اظهارکرد: باید نهضتی برای توسعه ورزش کشور به وسیله خیرین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اولین همایش خیرین ورزش‌یار در استان می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات بزرگی در توسعه ورزش استان باشد، افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از پروژه‌هایی که توسط خیرین استان آغاز شده در حوزه ورزش‌های زورخانه‌ای است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به اینکه توسعه همگانی ورزش زورخانه‌ای در سطح شهر و روستا، محلات و استان‌هایی که از نظر داوری محرومند از برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های پهلوانی است، گفت: استان خراسان‌جنوبی شرایط بسیار خوب و غنی در رشته ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش برای دسترسی به قشر جوان و نوجوان از سوی فدراسیون بسته شده است، بیان کرد: این تفاهم‌نامه باعث شده همکاری بین فدراسیون و انجمن‌های زورخانه‌ای بیش از پیش توسعه پیدا کند.

جوهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰ پروژه فعال و نیمه فعال زورخانه‌ای در سطح کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷۷۰ زورخانه فعال و ۱۱۵ زورخانه در حال ساخت است.

رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ زورخانه فعال در استان خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: خوشبختانه خراسان‌جنوبی می‌تواند در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور مدعی باشد.

وی ادامه داد: اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام زورخانه‌ای در سطح کشور از محل ۲۷ صدم درصد به ادارت کل ورزش و جوانان تخصیص داده خواهد شد.

جوهری با اشاره به اینکه تیم ملی زورخانه‌ای کشور اواخر اردیبهشت ماه برای مسابقات کشورهای اسلامی به باکو سفر خواهد داشت، گفت: یکی از ورزشکاران و مرشد این تیم از خراسان‌جنوبی اعزام خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    0 0
    فقط 115 تا؟ روحانی برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس