کد خبر 720892
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
خالد مشعل

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش اشغالگران اسرائیلی را به رسمیت نمی شناسد.

 به گزارش مشرق، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: با تقویت اتحاد ملی در فلسطین می توانیم حق خود را از اشغالگران بگیریم.

وی درباره سند سیاسی جدید جنبش حماس که کشور فلسطین را بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته است و اینکه اگر رژیم صهیونیستی نیز فلسطین را به رسمیت بشناسد، جایگاه گروه های مقاومت فلسطین چه می شود، گفت: حتی اگر اسرائیل کشور فلسطین را بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و طبق سند جدید حماس و سند وفاق ملی فلسطینیان در سال ۲۰۰۶ به رسمیت بشناسد، این به معنای هدیه اشغالگران اسرائیلی نیست بلکه به معنای یک تصمیم موقت در رفتار اسرائیلی ها است.

مشعل در ادامه گفت: ما باید مقاومت خود را تقویت کنیم و اهرم های قدرت بیشتری داشته باشیم و اتحاد ملی در بین فلسطینیان را افزایش دهیم و از حمایت کشورهای عربی و اسلامی استفاده کنیم. در چنین صورتی اگر کشور خود را تشکیل دهیم و دارای حاکمیت باشیم، چنین دولتی می تواند سیاست های آینده خود را در قبال هر موضوعی مشخص کند.   جنبش حماس به شکل تاریخی در مواضع خود صادق است و ما به هر تعهدی پایبند هستیم.

وی بار دیگر تاکید کرد که حماس، اشغالگران اسرائیلی را به رسمیت نمی شناسد و در صورتی که برنامه ملی مشترک در فلسطین به نتیجه برسد و کشوری بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود تشکیل شود، موضع حماس درباره اسرائیل را فلسطینی ها تصمیم گیری خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حق IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    6 0
    ارواح عمت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس