کتاب بيعت با بيداري جشن نامه محمدرضا سرشار(رضا رهگذر) منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، کتاب بيعت با بيداري که محصول مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري است به کوشش زنده ياد حسين حداد و حسنعلي پورمند گردآوري شده است.
محمدرضا سرشار در 23 خرداد 1332 در کازرون به دنيا آمد. خانواده‌اش در اصل شيرازي بودند. او سال 1351 به خدمت سربازي رفت و پس از پايان سربازي به شيراز بازگشت و کارمند امور دفتري يک مدرسه راهنمايي شد.
قصه برفي اولين داستاني بود که سرشار در دوره آموزش سپاهي دانش نوشت. سرشار در سال 1354 در رشته مهندسي صنايع دانشگاه علم و صنعت پذيرفته و عازم تهران شد. سرشار پس از وقفه‌هاي متعددي که در تحصيلاتش ايجاد شد سرانجام در سال 1385 از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نشان درجه يک ادبي(معادل دکتري) را گرفت.
او نوشتن مطالب را از دهه پنجاه در مجله مذهبي ويژه کدوکان به نام پيام شادي شروع کرد و نوشتن داستان را همراه با فعاليت‌هاي مطبوعاتي ادامه داد تا به عنوان قصه‌گويي بي‌بديل شناخته شد و در دوره‌اي 24 ساله يعني از سال 1360 تا 1384 از ظهر جمعه از راديو براي ميلوين‌ها ايراني قصه مي‌گفت.
آنک آن يتيم نظر کرده، راز شهرت صادق هدايت، داستان يک انسان واقعي، روزنه‌اي به رهايي؛ آخرين فرستاده، در مسير تندباد، روزگار دراز رنج، اي جامه بر سر کشيده، شب رويش غنچه نور، طنابي از آتش، حکايت آيه‌ها، داستان زمزم، شب گرفت ماه و صداي تير در گردنه نام تعدادي از کتاب‌هاي اين نويسنده پرکار کشورمان است.
جشن نامه محمدرضا سرشار علاوه مقدمه کتاب شامل بخش‌هاي زندگي نامه، برنامه راديويي قصه ظهر جمعه، برنامه راديويي از سرزمين نور، انجمن قلم، خاطرات، سال شما، فهرست تفصيلي جوايز و تقديرها، فهرست تفصيلي آثار (کتاب‌، مقاله، ‌گفت‌وگو) نگاه ديگران، نمونه نثر، نقدهاي بر آثار، طرايف و ظرايف در آثار محمدرضا سرشار، کتاب‌شناسي توصيفي، مقاله شناسي توصيفي، سال شمار خبرها، ضمائم و مجموعه عکس‌ها است.
انتشارات سوره مهر کتاب بيعت با بيداري را در 572 صفحه با قيمت 9900 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس