کد خبر 720488
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
طرفداری از حمله آمریکا به سوریه به روش سعودی‌ها

خانواده‌ای در عربستان، به طرفداری از حمله ترامپ به سوریه، نام دختر رئیس‌جمهور آمریکا، «ایوانکا» را برای دخترشان انتخاب کردند.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید با حمایت‌ از سیاست‌های افراطی عربستان سعودی در منطقه روابط گرمی را با این کشور آغاز کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست روز جمعه گزارش داده خانواده‌ای در عربستان سعودی در اقدامی غیرمعمول و در راستای حمایت از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا نام دختر ترامپ «ایوانکا» را برای دخترشان انتخاب کرده‌اند.

مطابق این گزارش، اولین گزارش‌ها از انتخاب نام «ترامپ» برای این کودک روز پنجشنبه در شبکه‌ اجتماعی «واتس‌آپ» پدیدار شد. کاربران با انتشار تصویر شناسنامه این کودک به بحث و تبادل نظر درباره این نام غیرآشنا پرداختند. اطلاعات شناسنامه‌ای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، محل تولد وی را شهر مرزی «عرعر» در شمال عربستان نشان می‌دهد.  

یک روز بعد «سالم عامر سالم العنزی»، پدر ایوانکای نوزاد گزارش‌ها در شبکه اجتماعی را تأیید کرده و گفت که نام دخترش را به افتخار «ایوانکا ترامپ» انتخاب کرده است. وی گفت: «من رهبری پدر او (ایوانکا ترامپ) را ستایش می‌کنم، چرا که با شلیک موشک به مواضع دولت سوریه انتقام کودکان بی‌گناه را گرفته است. »

اشاره «سالم العنزی» به حمله موشکی ماه گذشته آمریکا به پایگاه «الشعیرات» سوریه است. واشنگتن فروردین‌ماه سال جاری پس از طرح اتهامات اثبات‌نشده علیه دولت «بشار اسد» مبنی بر حمله شیمیایی به منطقه «خان شیخون» این پایگاه را هدف حمله قرار داد.  

پدر ایوانکای عربستانی همچنین از سفر دونالد ترامپ به ریاض و برنامه وی برای ملاقات با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی ابراز خشنودی کرده است.  

کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی به این اقدام العنزی نشان داده‌اند. در حالی که عده‌ای تصمیم این خانواده را مناسب دانسته‌اند عده‌ای دیگر معتقدند که «ایوانکا» در زندگی آینده‌اش با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

پایگاه خبری العربی الجدید هم در گزارشی در همین رابطه نوشته با آنکه دولت عربستان سعودی معمولاً محدودیت‌های برای انتخاب اسامی فرزندان قائل می‌شود و با انتخاب اسامی خارجی یا برخی اسامی مربوط به خانواده سلطنتی موافقت نمی‌کند، اداره ثبت احوال ریاض مخالفتی با انتخاب نام «ایوانکا» برای نوزاد خانواده «العنزی» ابراز نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    1 1
    خدایا یه نی نی خوشگل هم به ما مرحمت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس