کد خبر 720417
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
پنتاگون نمایه

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که وزارت دفاع این کشور هفته آینده رسما از کاخ سفید درخواست خواهد کرد تا برای شکستن بن‌بست جنگ علیه طالبان، هزاران نیروی جدید به افغانستان بفرستد.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، «ترزا ویلان»، جانشین معاون وزیر دفاع آمریکا برای عملیات ویژه طی اظهاراتی به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: انتظار می‌رود که پیشنهادها در زمینه افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان هفته آینده به کاخ ریاست جمهوری فرستاده شود.

وی افزود: هدف از فرستادن این نیروها این است تا بن‌بست شکسته شود و همچنین بر اهمیت این موضوع تاکید کنیم که افغانستان یک شریک بسیار مهم آمریکا در یک منطقه بسیار پیچیده است.

افزون براین، ژنرال «ریموند توماس» رئیس ستاد فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکا در مجلس سنای این کشور نیز گفت که دولت ترامپ احتمالا به نیروهای آمریکایی اجازه می دهد تا بیشتر با طالبان درگیر شوند. وی افزود: تغییرات در شیوه جنگ در افغانستان نیز مدنظر است.

 لازم به ذکر است که پس از آغاز کاهش تدریجی نیروهای آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۱، اکنون فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند که برای حمایت بهتر از نیروهای امنیتی افغانستان و برای کمک به تصرف دوباره مناطقی که به دست طالبان افتاده، نیاز به نیروهای بیشتر دارند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پنتاگون خواهان فرستادن ۳ تا ۵ هزار نظامی آمریکایی به افغانستان است.

 گفتنی است که در حال حاضر ۸۴۰۰ نیروی آمریکایی و ۵ هزار نظامی از دیگر کشورهای عضو ناتو در افغانستان مستقر هستند که در چارچوب ماموریت حمایت قاطع مشغول حمایت، آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس