طیب نیا

درحالی وزارت اقتصاد نقل قول مطرح شده در دومین مناظره ریاست‌جمهوری از سوی وزیر را تکذیب می کند که بانک مرکزی ۲۳ مهرماه ۹۵ از انتقاد طیب نیا درباره همراهی نکردن بانک های اروپایی با ایران خبر داده بود.

به گزارش مشرق، دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری درحالی عصر امروز برگزار شد که مهمترین محور آن سیاست داخلی و خارجی به ویژه برجام بود.

نامزدهای ریاست جمهوری ضمن اعلام برنامه های خود در باره برجام و سیاست های خارجی تلاش کردند نگاه خود از وضعیت موجود  را به مردم نشان دهند.

در خلال سخنرانی های نامزدهای ریاست جمهوری، آیت الله رئیسی ضمن انتقاد از عدم رفع تحریم های بانکی بعد از برجام گفت: برای سیاستمدارانی که برای برجام زحمت کشیدند ارزش قائلم. اما در این قضیه چه اتفاقی قرار بود بیفتد. قرا ببود هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتیرفیوژها. واردات و صادرات الان این رکودی که جملگی وارد شده است تحریم های بانکی، از آقای سیف گفتیم چه می کنید در این خصوص گفتند تا الان هیچ. آقای طیب نیا وزیر اقتصاد گفتند که ما مسئله بانکی مان مسئله همچنان باقی است و فلج است مسائل اقتصادی. آقای ظریف گفتند که آمریکاییها نه به متن و نه به روح آن پایبند هستند.

سایت دولت که همزمان با برگزاری مناظره ها ظاهراً عزم خود را برای تکذیب کردن سخنان سایر نامزدهای ریاست جمهوری منتقد دولت جزم کرده بود، تلاش کرد تا نقل قول رئیسی درباره طیب نیا را هم تکذیب کند.

 در اطلاعیه وزارت اقتصاد که در سایت دولت درج شده، است: "آنچه وزیر اقتصاد در موضع گیری های متعدد بر آن تاکید کرده اند برقراری روابط کارگزاری و بانکی با بانک های سایر کشور ها از جمله مجموعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است لکن در این مواضع بیان شده که روابط بانکی ایران با برخی بانک های بزرگ هنوز دچار مشکلاتی است که در حال رایزنی برای حل آنها هستیم . 

 بر این اساس ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادعای عدم ارتباط با بانک های سایر کشورها به نقل از وزیر اقتصاد را به صراحت تکذیب می کنیم."

وزارت اقتصاد درحالی نقل قول درباره انتقاد طیب نیا به برجام را تکذیب کرد که علی طیب نیا در سفر به واشنگتن برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و دیدار با مقام‌های صندوق بین المللی پول، صراحتا نسبت به سرعت پایین غرب به ویژه آمریکا در عمل به تعهداتشان بر اساس برجام انتقاد کرده بود که مورد توجه بیشتر مقامات اقتصادی غربی حاضر در اجلاس بانک جهانی نیز واقع شد.

طبق خبری که روابط عمومی بانک مرکزی در آن مقطع (مهر 95)منتشر کرده، هیئت اقتصادی کشورمان متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی و قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در دیدار با رئیس این صندوق ضمن تشریح اخرین وضعیت اقتصاد ایران از همراهی نکردن بانک های بزرگ اروپایی با شبکه بانکی ایران انتقاد کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس