کد خبر 719656
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
داعش

یک نماینده مجلس افغانستان اظهار داشت: آمریکا در افغانستان منافع استراتژیک خود را دنبال می کند و بر همین اساس گروه‌های داعش و طالبان را حمایت می کند.

به گزارش مشرق، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با انتقاد تند از افزایش ناامنی‌ها در کشور اظهار داشتند که مسوول تمامی بدبختی‌ها، آمریکا است.

«محمد سرور عثمانی فراهی» یکی از اعضای نمایندگان مجلس افغانستان اظهار داشت: آمریکا در افغانستان منافع استراتژیک خود را دنبال می کند و بر همین اساس گروه‌های داعش و طالبان را حمایت می کند.

وی تأکید کرد: آمریکا اگر بخواهد در کوتاه ترین زمان ممکن، می تواند ناامنی‌ها را در افغانستان کنترل می کند، ولی آمریکا با دولت و مردم افغانستان صادقانه برخورد نمی کند.

این نماینده مجلس افغانستان درباره استقرار دوباره جنگنده‌های اف۱۶ آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: "در واقعیت امر، مسوول تمامی نا آرامی‌های افغانستان آمریکا است. داعش و طالبان را آمریکا حمایت می کند ولی ارتش ملی افغانستان را تقویت نمی کند".

وی افزود، آمریکا در افغانستان اهداف استراتژیک درازمدت دارد و بر همین اساس ادامه ناامنی‌ها را در افغانستان حفظ می کند، اگر اینطور نیست باید مراکز تروریستی را در داخل خاک پاکستان هدف قرار دهد و کار آنان را تمام کند.

عثمانی فراهی تاکید کرد: پای آمریکا در تمامی جنایاتی که در سطح جهان رخ می دهد دخیل است.

سال گذشته یک منبع خبری افغانستان اعلام کردکه بالگردهای نظامی آمریکا و پاکستان برای شبه نظامیان طالبان و داعش در شمال این کشور تجهیزات جنگی فراهم می کنند.

گفتنی است بیش از ۱۲۰ هزار نظامی آمریکائی از سال ۲۰۰۱ در افغانستان حضور داشتند که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد آنان به ۹ هزار و ۸۰۰ تن کاهش یافت و اوباما در پایان سال ۲۰۱۵ قصد داشت شمار سربازان آمریکایی را به حدود پنج نفر کاهش دهد، اما فرماندهان نظامی، کاخ سفید را وادار به حفظ نیروهای موجود کردند.

ترامپ در سخنان مبارزات انتخاباتی خود همواره بر تمرکز توان و نیروهای آمریکا بر مسائل داخلی کشور تاکید کرده است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Bafizullah IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    0 0
    نظرشماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس