محمدعبداللهی

کارشناس مسائل داخلی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کار و صنعت و معدن باید در دستور کار مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: تفاوت فاحشی در برخورد دولت با پلاسکو و معدن گلستان وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد عبداللهی کارشناس مسائل داخلی با اعلام تسلیت به خاطر جان سپردن ده‌ها تن از معدنکاران معدن یورت زمستان آزادشهر،‌ اظهار داشت: کارگران این معدن تحت بدترین شرایط کاری و حقوقی مشغول کار بودند و مسئولان وزارت کار چشمان خود را به این تضییع حقوق بسته بودند و از سوی دیگر مسئولان وزارت صنعت و معدن نیز هیچ گونه نظارتی برای تامین ایمنی این معدن نداشتند. چگونه است که ماهها کارگران این معدن از ناایمن بودن معدن شکایت داشتند اما هیچ ارگانی برای نظارت و بازرسی به آنجا نمی رود؟

وی افزود: بدون شک وزرای صنعت و معدن و کار باید پاسخگو باشند و مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف قانونی خود این دو را به مجلس بکشاند و استیضاح کند. خون 35 کارگر بر گردن این دولت است و هیچ چیز نمی تواند آه و فریاد آنها و خانواده هایشان را از دامن دولت پاک کند.

کارشناس مسائل داخلی همچنین تصریح کرد: چرا وزارت کار نسبت به عدم پرداخت حقوق و حق بیمه های این افراد و دهها تن از کارگران در سراسر کشور که در شرایط سخت کاری مشغول زندگی هستند هیچ ورودی ندارد. وزیر صنعت و معدن چرا تنها مدافع حقوق وارد کنندگان جنس های بنجل چینی است و هزارن کارخانه و کارگاه تولیدی را به خاک سیاه کشانده است. اینها مسائلی است که دولت مردان در عین حالی که پز کارآمدی را می دهند، هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نمی کند.

عبداللهی با بیان اینکه دولت ثابت کرده مدافع 4 درصدی استثمارکننده های کارگران و دلال های وارداتچی است، گفت: بازی های سیاسی خود را در حادثه معدن یورت زمستان نشان داد. زمانیکه پلاسکو آتش گرفت و فروریخت وزیر کشور سفر استانی خود را نیمه کاره گذاشت و به تهران برگشت، رئیس جمهور در همان ساعات نخست پیام داد که بدون توجه به ابعاد حادثه و تلاش برای نجات بازماندگان، مقصران حادثه را پیدا و معرفی کنند، صدا و سیما به صورت 24 ساعته به پخش زنده آن پرداخت اما در این حادثه تا ساعت ها هیچ خبری از دولتمردان نبود،‌ هیچ آماری از وضع معدن و کارگران گرفتار داده نمی شد و صدا وسیما هم بدون توجه به آن به پخش برنامه های عادی و تبلیغاتی ریاست جمهوری می پرداخت.

«اینها نشان می دهد که زمانی در حادثه ای پای رقیب سیاسی وسط باشد، همه دولت بسیج می شود تا از آن بهره برداری سیاسی کنند اما در موارد دیگر حادثه کاملا طبیعی جلوه داده می شود و سعی می شود با فرار رو به جلو لاپوشانی شود. تفاوت فاحشی در برخورد دولت با پلاسکو و معدن گلستان وجود دارد. رئیس جمهور در اولین اقدامات خود دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب داد تا ابعاد حادثه و مقصران را پیدا کنند اما در این حادثه تاکنون هیچ خبری از کمیته حقیقت یاب بی طرف نیست و باید اذعان کرد دولت خود را مبرا از هر گونه اشتباهی می‌داند.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمانیکه رئیس جمهور و وزرا کشور را رها کرده‌اند وبه جمع کردن رای مشغولند،‌ مشخص است که بحران‌ها کشور را فرا می‌گیرد و آسیب پذیرترین اقشار تحت فشار مضاعف قرار می‌گیرند. در روز کارگر زمانیکه رئیس جمهور و وزیر کار اظهار می‌کردند که وضع کارگران در این دولت خوب شده آنها در حضور رئیس جمهور فریاد زدند که اینگونه نیست اما متاسفانه آن را فریاد یک مشت مزدوری تفسیر کرده اند که پول گرفته اند تا مراسم را برهم بزنند. اما حادثه معدن ثابت کرد که کارگران در بدترین شرایط ممکن به سر می برند. خانه کارگر هم نشان داد به جای اینکه مطالبات کارگران را پیگیری کند به باشگاه تبلیغاتی رئیس جمهور تبدیل شده و از حقوق کارگران برای تبلیغ و چاپ پوستر برای روحانی سواستفاده می‌کند.

عبداللهی همچنین با اشاره به اینکه نوع پرداختن برخی رسانه ها به حادثه معدن با حادثه پلاسکو زمین تا آسمان فرق می کند،‌گفت: رسانه های حامی دولت و اصلاح طلب ثابت کردند که تنها کاغذ دیواری هیات دولت هستند و هیچ بویی از صداقت و انسانیت نبرده اند.

این کارشناس مسائل داخلی در خاتمه عنوان کرد: زمانیکه پلاسکو اتفاق افتاد آن را تبدیل به بحث اول کشور و یک بحران ملی کردند و در شبکه های اجتماعی با تهمت و توهین به شهردار تهران اهداف خود را پیش بردند اما در معدن آزادشهر دیگر قالیبافی نیست تا او را سیبل کنند و به اهداف سیاسی خود برسند بنابراین کمترین توجهی به آن نمی شود. صدا و سیما نیز به رسالت اصلی خود در توجه به این حادثه توجه نداشته و باید گفت که این کارگران هستند که در کشور مظلوم واقع شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس