سومالی

وزیر دیگری که در خودروی وزیر کار حضور داشت، از شلیک گلوله جان سالم به در برده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز عربی، «سروان محمد حسین» افزود: محافظان شخصی «نور فرح» در نزدیکی یک ایست بازرسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری به خودروی حامل «عباس عبدالله» وزیر کار و بازسازی، آتش گشودند که درجریان آن کشته شد.

هنوز انگیزه آتش گشودن به روی خودروی عامل وزیر کار سومالی مشخص نیست.

این مسئول پلیس سومالی در ادامه گفت: وزیر دیگری که در خودروی وزیر کار حضور داشت، از شلیک گلوله جان سالم به در برده است.

نگرانی امنیتی به صورت گسترده در موگادیشو پایتخت سومالی شدت گرفته است، همزمان نیز گروه تروریستی الشباب کاخ ریاست جمهوری، تاسیسات نظامی، هتل ها را با خودروهای انفجاری و نیز افراد انتحاری هدف قرار می دهند.

کشته شدن وزیر کار سومالی تنها چندماه پس از آن صورت می گیرد که دولت جدید سومالی در ماه مارس گذشته سوگند یاد کرد.

«محمد عبدالله محمد » در فوریه 2017 به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

وزیر کار سومالی که جوان ترین عضو کابینه دولت جدید این کشور به شمار می رفت، پیش از انتصاب به عنوان وزیر کار یک پناهجو بوده است که بیشتر دوران زندگی خود را در اردوگاهی در «کنیا» سپری کرده بود.

سومالی از سوی دیگر درگیر گروهک تروریستی الشباب است که از سال 2007 برای براندازی دولت سومالی می جنگد، گروهی که در سال 2011 کنترل ماگادیشو و چند پایگاه دیگر خود همچون شهر افجویی را از دست داد.

الشباب به طور معمول حملاتی را در موگادیشو انجام می دهد. این گروه تروریستی که متحد القاعده است، پنج سال پیش از پایتخت سومالی بیرون رانده شد، با این حال به حملات خود علیه نیروهای دولتی، نظامیان و غیرنظامیان و اهداف خارجی در این کشور ادامه می دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس