کد خبر 719406
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۷
دی میستورا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از پیشرفت قابل توجه مذاکرات آستانه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بعد از دیدار با هیئت معارضان سوریه به ریاست محمد علوش گفت: مذاکرات آستانه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

دی‌میستورا گفت که در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک دیدار دیگر با هیئت معارضان رأس ساعت 21 امشب به وقت محلی است.

هیئت معارضان که پیش از این از تعلیق مشارکت خود در مذاکرات آستانه خبر داده بود، به دیدارهایش در مقر برگزاری مذاکرات ادامه داد و نشست‌هایی با هیئت آمریکا به ریاست «استوارت جونز» معاون وزیر خارجه این کشور، برگزار کرد.

چهارمین نشست بین‌المللی آستانه از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت با حضور هیئت‌های سه کشور ضامن روند آستانه یعنی ایران، روسیه و ترکیه و سایر هیئت‌ها در آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس