کد خبر 7191
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰

پژوهشگران آمريکايي روز سه شنبه اعلام کردند که دو نيمه شدن دريا براي عبور پيروان حضرت موسي (ع) از تعقيب لشکريان فرعون مبتني بر قوانين فيزيکي است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشيتدپرس، يک باد شرقي که در آن شب مي وزيد، مي تواند همانطور که در تورات و قرآن آمده است، سبب دو نيمه شدن دريا شده باشد.
اين محققان اين نتيجه را با استفاده از طرح هاي رايانه اي به دست آورده اند.
اين دستاورد بخشي از تحقيقات اين دانشمندان در ارتباط با اثر باد بر آب است.
'کارل دروز' که سرپرستي اين تحقيق را برعهده داشته است، گفت که تصاوير رايانه اي تقريبا با آنچه که در کتاب 'سفر خروج' در کتاب مقدس مطرح شده، مطابقت دارد.
در اين گزارش يادآوري مي شود، بر اساس ديناميک مايعات مي توان اين مطلب را درک کرد. باد به گونه اي آب را به حرکت در مي‌آورد که براساس قوانين فيزيک يک گذرگاه امن ايجاد مي کند که آب در دو طرف قرار مي گيرد و ناگهان آب به جاي خود برمي گردد.
داستان ها در کتابهاي مذهبي با کمي اختلاف همگي حکايت از آن دارد که در سه هزار سال پيش حضرت موسي (ع) و پيروانش تحت تعقيب نيروهاي فرعون به سمت دريا حرکت مي کنند. درياي سرخ در مقابل نيروهاي پيشرو به دو نيمه تبديل مي شود و پس از آنکه اين نيروها از دريا عبور مي کنند دريا به حال اول برمي گردد و لشگريان فرعون غرق مي شوند.
'دروز' و همکارانش درحال تحقيق درباره اثر باد در عمق آبهاي اقيانوس و چگونگي تاثير توفان هاي اقيانوس آرام و حرکت امواج بر اعماق دريا هستند.
گروه زير نظر 'دروز' به نقطه اي در جنوب درياي مديترانه اشاره مي کنند و مدل خود را بر اساس شکل زمين ها در سه هزار پيش ترسيم کرده اند که باعث نقل اين داستان شده است.
بر اساس اين طرح رايانه اي، اگر بادي با سرعت 65 مايل در ساعت در آن شب به مدت 12 ساعت وزيده باشد، امکان دو نيمه شدن دريا تا عمق دو متر امکان پدير بوده است.
در پايان پژوهش گروه تحقيق 'دروز' آمده است: مردم جهان قرن هاست که از داستان عبور حضرت موسي از دريا شگفت زده شده اند و از خود پرسيده اند که آيا اين امر حقيقت تاريخي دارد. آنچه که اين تحقيق نشان مي دهد اين است که توصيف دو نيمه شدن دريا اساسي در قوانين فيزيکي دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس