کد خبر 719077
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
نتانیاهو

در ادامه تلاش‌های غرب برای تخریب روابط تهران-مسکو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حضور دائم ایران در سوریه قابل قبول نیست، مدعی شد تقویت تهران در منطقه تهدیدی برای روسیه نیز خواهد بود.

 به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای فاصله انداختن میان تهران و مسکو، مدعی شد گسترش نفوذ و قدرت ایران در خاورمیانه تهدیدی برای روسیه است.

نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه ۹ اسرائیل با بیان اینکه «توسعه‌طلبی» ایران در منطقه، منافع روسیه را تهدید خواهد کرد، تلاش داشت مسکو را به عدم همکاری با ایران در موضوعات منطقه‌ای ترعیب کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی همچنین افزود: «ما می‌گوییم ایران – و البته من به (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهور روسیه هم گفته‌ام – که ایران نه تنها تهدیدی برای ما بلکه نهایتا تهدیدی برای شما (مسکو) خواهد بود. »

نخست وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم بیان اینکه روسیه دلایل محکمی برای همکاری با ایران دارد اما هشدار داد تقویت جایگاه تهران در سوریه برای اسرائیل غیرقابل قبول است.

نتانیاهو با ابراز نگرانی از محور ایران-روسیه گفت: «روسیه البته توضیحات زیادی بخاطر این رفتارش دارد. آنها می‌خواهند از پیروزی داعش جلوگیری کرده و آن را شکست دهند. اما این بدان معنی نیست که بخواهیم داعش را برای ایران جایگزین کرده و حزب‌الله یا شبه‌نظامیان شیعه را در منطقه سوریه مستقر شوند. »

وی با ادعای اینکه نیروهای مقاومت قصد دارند از منطقه بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی حمله کنند، تاکید کرد حضور دائم نظامی ایران و گروه‌های تحت حمایتش در سوریه برای اسرائیل پذیرفتنی نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه‌اش با ادعای اینکه دولت سوریه «هنوز ده‌ها تُن سلاح شیمیایی در اختیار دارد» تهدید کرد هرکسی که بخواهد سلاح‌های کشتار جمعی علیه اسرائیل به‌کار ببرد «خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده است».

پیشتر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود روابط دوجانبه میان روسیه و ایران به شرایط خارجی بستگی ندارد و به هیچ عنوان تحت تأثیر عوامل خارجی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پویا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 2
    سفرش به مسکو تاثیر نداشت ، حالا داره فتنه انگیزی میکنه
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 2
    به تو چه فضول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس