کد خبر 719065
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
تحصن مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم

در حالی که تنها ۴ روز به قرائت حکم آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین باقی‌ مانده است، فداییان آیت‌الله برای یازدهمین ماه مستمر در اطراف منزل ایشان حلقه تحصن را فشرده‌تر کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، ساکنان منطقه الدراز (محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم)   با صدور بیانیه‌ای برای دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم اعلام آمادگی کامل نموده و از  تمامی مردم بحرین خواستند تا در این مرحله مهم تاریخی به دفاع از ایشان پرداخته و به جمع تحصن‌کنندگان بپیوندند.

ائتلاف ١٤ فوریه در بیانه‌ای به نظام و پادشاه بحرین در خصوص هر گونه تعرضی به ساحت آیت‌الله عیسی قاسم هشدار داده و تاکید کرده است حمایت عربستان و امریکا و انگلیس هیچ منفعتی برای حکومت در رسیدن به اهدافش نخواهد داشت.

تشدید بازداشت علما و انقلابیون

رژیم بحرین نیز بازداشت علمای شیعه، جوانان، بانوان و فعالان حقوقی و سیاسی را تشدید کرده است.

شیخ محمد المنسی، شیخ محمد النشابه، شیخ ملا هانی بسیرة،   شیخ علی الجفیری از جمله علمایی هستند که تنهادر هفته گذشته به مراکز تحقیق و بازجویی احضار شدند و در خصوص مسائل عقیدتی و حضور در منطقه الدراز مورد بازجویی قرار گرفته و هیچ اتهام مشخصی متوجه آنان نگشته است. همچنین جمعه گذشته شیخ عبدالزهرا الکربابادی پس از حمله نیروهای امنیتی به منزلش به همراه خواهر و همسرش بازداشت شد که تا امروز در مرکز تحقیقات بازداشت بوده و مورد بازجویی است و خبر دقیقی از اتهام وارده به وی در دست نیست.

همچنین در خصوص ۳۷ تن از فعالان حقوقی بحرین در هفته گذشته قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر شد و ۲۵ تن از آنان به مراکز تحقیق و بازجویی احضار شدند و مردم در اعتراض به استمرار محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم و تشدید بازداشت علما، جوانان و بانوان از هفته پیش بر شدت فعالیت‌های میدانی خود افزوده و با نزدیک شدن به جلسه دادگاه آیت الله عیسی قاسم در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز با شعار الجریمة الکبری (جنایت بزرگ) شرکت می‌کنند.

همچنین به دعوت مردم و معارضان بحرین در داخل و خارج از این کشور پنج‌شنبه ۴ ماه می (۱۴ اردیبهشت) ساعت ۸ شب به وقت بحرین (۲۱:۳۰ به وقت تهران) کمپین توییتری در اعتراص به محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم با هشتگ #الجریمة_الکبری کلید خواهد خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس