کد خبر 718467
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
اسرای فلسطینی

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی برای سومین هفته متوالی در حالی ادامه دارد که رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این اعتصاب، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از العهد، در حالی که اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد سومین هفته خود شده است، آن‌ها همچنان اصرار دارند که به نبرد خود برای تحقق آزادی و کرامت ادامه بدهند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته، شمار دیگری از اسرای فلسطین به اعتصاب غذا پیوسته‌اند و این نشان می‌دهد که سیاست‌های سرکوبگرانه‌‌ای که رژیم صهیونیستی از ۱۵ روز قبل با هدف پایان دادن به این اعتصاب در پیش گرفته، شکست خورده است.

درخواست جهاد اسلامی برای همبستگی بیشتر با اسرا

در همین راستا بسام ابوعکر یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین خواستار همبستگی بیشتر با اسرا و حمایت از این اعتصاب از طریق تمام راه‌های ممکن شد.

از سوی دیگر ابراهیم نجاجره مدیر اداره امور اسرا و آزادگان در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری گفت که رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود برای پایان دادن به اعتصاب اسرا را گسترده‌تر کرده است.

وی تاکید کرد: جنبش ملی اسیر فلسطین به خوبی می‌داند که چگونه با تلاش‌های مشکوک رژیم صهیونیستی مقابله کند.

تحصن ده‌ها فلسطینی در برابر دفتر سازمان ملل در رام‌الله

ده‌ها شهروند فلسطینی عصر دوشنبه در حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در شهر رام‌الله تحصن کردند.

شرکت کنندگان در این تحصن در حالی که پرچم‌های فلسطین و تصاویر اسرای فلسطینی را در دست داشتند، با سردادن شعارهایی از جامعه بین‌المللی خواستند که به مسئولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل عمل کنند.

انتقال ۲۰ اسیر فلسطینی به درمانگاه‌ها

عیسی قراقع رئیس اداره امور اسرا و آزادگان فلسطین روز دوشنبه گفت که شمار اسرایی که در پی ضعف و خستگی ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند، از ۲۰ مورد فراتر رفته است.

صدها اسیر فلسطینی از دوشنبه ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) که مصادف با روز اسیر فلسطینی است، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.

این اعتصاب غذا پس از آن صورت گرفت که مذاکرات نماینده اسرا با مسئولان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای بهتر شدن وضعیت اسرا به نتیجه نرسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس