کد خبر 718411
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
مجتبی جباری

ستاره ایرانی الاهلی قطر به انتقاد از سرمربی این تیم پرداخت و تاکید کرد که یوسف آدم باعث شد تا او نابود شود. جباری تاکید کرد که هیچ پیشنهادی ندارد و درباره آینده خود تصمیم نگرفته است.

به گزارش مشرق، به نقل از العرب، مجتبی جباری چند سالی است که در الاهلی بازی می‌کند. او همواره از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار این تیم قطری بود و بارها به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد اما او در فصل قبل لیگ ستارگان قطر که چند روز پیش به پایان رسید از روزهای اوج خود به دور بود و نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

آسیب دیدگی های زیاد و دور بودن از روزهای اوج باعث شد تا جباری نتواند بازیکن تاثیر گذاری برابر الاهلی باشد. قرارداد او با این تیم قطری به پایان رسیده است و بعید به نظر می رسد که بعد از این فصل ناامید کننده‌ای که پشت سر گذاشت قراردادش تمدید شود.
سایت العرب قطر بعد از افت جباری مصاحبه‌ای را با او انجام داد تا درباره نمایش ناامید کننده او سوال کند. در زیر متن این مصاحبه را می آوریم:

جباری مغز متفکر الاهلی بود. چرا این فصل خبری از این جباری نبود؟
من یکی از عجیب‌ترین فصل های فوتبالی خود را پشت سر گذاشتم. بارها آسیب دیدم و این البته چیز عجیبی نبود. هر بازیکنی ممکن است که بعد از آسیب دیدگی افت کند با این حال بدون شک با مرور زمان به روزهای خوب خود برمی گردد. من ابتدای فصل مصدوم شدم و از ترکیب اصلی دور شدم. با این حال نهایت تلاش خود را به کار گرفتم تا دوباره به ترکیب اصلی برگردم.

چرا عجیب ترین فصل؟
به این خاطر که من بعد از آسیب دیدگی به سختی تمرین کردم و نهایت تلاش خود را برای بازگشت به ترکیب اصلی به کار بردم. به اوج آمادگی بدنی رسیدم و همه چیز مهیا بود تا دوباره به ترکیب اصلی برگردم اما سرمربی تیم نظر دیگری داشت. بعد از  اینکه با چنین چیزی مواجه شدم دوباره از روزهای اوج خود فاصله گرفتم. تلاش زیادی کردم تا همان بازیکن تاثیرگذار و کلیدی برای الاهلی باشم. آخرین فرصت برای کمک کردن به الاهلی را در جام امیر قطر از دست دادم و آن ضربه پنالتی را خراب کردم.

اما نگفتی که چرا دوباره افت کردی؟
دلیل اصلی عدم بازگشت من به روزهای خوب و ناکامی در کمک کردن به الاهلی یوسف آدم سرمربی تیم بود. او به توانایی های فنی  من پی نبرد و من را به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل کرد. دیگر جایگاه خود را در ترکیب اصلی از دست دادم و طبیعی است که یک بازیکن در چنین حالتی افت کند.

می توانید بیشتر توضیح بدهید؟
با صراحت تمام بگویم که یوسف آدم من را به کلی نابود کرد. برای بازگشت به ترکیب اصلی و روزهای اوج خود نهایت تلاشم را به کار بردم اما وقتی آمده شدم سرمربی تیم اجازه نداد که در ترکیب اصلی به میدان بروم. یوسف آدم با نیمکت نشین کردم من را نابود کرد. این اصلا عاقلانه نیست که یک باشگاه با بازیکنی حرفه ای قرارداد امضا کند و بعد او را نیمکت نشین کند چرا که منطق می گوید چنین بازیکنی به تیم کمک خواهد کرد. با وجود آنکه بسیار آماده بودم  اما سرمربی تیم اجازه نمی داد که بازی کنم و حتی گاهی اوقات از ترکیب 18 نفره هم خارج می شدم. بارها به سرمربی تیم گفتم که آماده هستم اما او نظر دیگری داشت  و باید به او احترام گذاشت.

اما چرا با وجود آنکه آماده بودی اما نیمکت نشین می شدی؟
شخصا دلیل چنین چیزی را نمی دانم. با وجود آنکه از چنین چیزی ناراحت بودم اما به عنوان یک بازیکن حرفه اعتراضی نکردم و به تلاش خود ادامه دادم. بارها از یوسف آدم دلیل نیمکت نشینی را سوال کردم. او می‌گفت که دلیل فنی است و باید به نظر او احترام بگذارم. طبیعی است که یک بازیکن در چنین شرایطی افت کند. یوسف آدم با تصمیمات خود من را نابود کرد. با جدایی سرمربی این فرصت را داشتم که به ترکیب اصلی برگردم اما این کار آسان نبود.

آسیب دیدگی شما در فصل قبل زیاد بود؛ چرا؟
من چهار فصل در الاهلی بازی کردم و زیاد با آسیب دیدگی مواجه نشدم. عملکرد خوب من همه را راضی کرد همچنان که من هم الاهلی را خانه خود می دیدم و برای خوشحال کردن هواداران از جان مایه گذاشتم اما باید بگویم که آسیب دیدگی در فوتبال طبیعی است. مهم این است که یک بازیکن بعد از آسیب دیدگی به شرایط خوب خود برگردد و با نهایت تلاش و جنگندگی برای بازگشت به ترکیب اصلی بجنگند. من به شرایط خوب خود برگشتم اما نیمکت نشینی نابودم کرد. از نظر من مشکل اصلی الاهلی در فصل جاری نه بدنی بود و نه فنی، بلکه ذهنی بود.

اگر شما با یوسف آدم ناکام بود و نتوانستی به روزهای اوجت برگردی پس چرا در جام امیر قطر با خورخه خوب ظاهر نشدی؟
من زمان کافی را بعد از جدایی یوسف آدم نداشتم چرا که از نظر روحی در شرایط بدی قرار داشتم. خورخه هم من را نیمکت نشین کرد و از نظر روحی در شرایط خوبی قرار نداشتم.

بعضی براین باور هستند که شما پنالتی را از قصد از دست دادید و روحیه لازم را برای زدن آن نداشتید؟
اصلا چنین چیزی درست نیست. من عمدا پنالتی را از دست ندادم. با نهایت اعتماد به نفس پشت ضربه قرار گرفتم اما در پنالتی شانس هم زیاد است. ما با سه گل از حریف پیش بودیم و وقتی در چنین شرایطی بازی مساوی می شود طبیعی است که بازیکنان از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشند. من شخصا از صعود نکردن تیم بسیار ناراحت شدم چرا که شایسته صعود به دور بعد بودیم.

درباره آینده خود با الاهلی بگویید؟
من هیچ پیشنهادی ندارم. می خواهم کمی استراحت کنم و بعد از آن درباره آینده خود تصمیم بگیرم. من باشگاه الاهلی را خانه خود می دانم و در این تیم محبت زیادی دیدم و باید از این باشگاه تشکر و قدردانی کنم. چهار فصل خوب را در الاهلی پشت سر گذاشتم و نهایت تلاش خود را برای این تیم به کار گرفتم. باید از باشگاه الاهلی با ریاست شیخ احمد آل ثانی که فضای خوبی را برای من فراهم کرد تشکر کنم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 0
    می تونستی تو استقلال بازی کنی و با پیراهن استقلال و با 10 میلیارد تومان در جیب از فوتبال خداحافظی کنی کم پولی نبود !!!! خاصیتش این بود که محبوب ابدی استقلالی ها می شدی که نخواستی محبوب باشی و دنبال 10 میلیارد تومان اضافه تر بودی الانم نه باشگاه می خوادت نه طرفداران ، بچسب به یکی از همان باشگاه های عربی .
  • AE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    4 0
    آدمی که به خاطر پول میره قطر و تیم ملی رو رها می کنه بدتر از این هم باید سرش بیاد . چقدر حقیرانه می گه : برای الاهلی از جان مایه گذاشتم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس