کد خبر 718295
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
نتانیاهو

در حالی که پانزده روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی می گذرد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، نتانیاهو این درخواست خود را در مراسم سالروز زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیستی در عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان مطرح کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به خانواده های اسرا و شهدا گفت: از محمود عباس خواستم حقوق این خرابکاران را قطع کند.

وی خطاب به عباس ادامه داد: چگونه درباره صلح سخن می گویی در حالی که از این خانواده ها حمایت می کنی.

نتانیاهو گفت: متعهد می شوم که تا بازگرداندن «هدار گولدن» و «آرون شائول» دو نظامی اسیر نزد جنبش حماس آرام نخواهیم گرفت.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطینیان را که برای دفاع از خاک و جان خود، اقدامات تروریستی عنوان می کند؛ مقاومتی که توسط منشورها و قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است. حال آنکه اسرائیل اقدامات و جنایت های تروریستی خود در حق فلسطینیان را دفاع از خود می نامد. رژیم صهیونیستی این اقدامات غیرانسانی علیه فلسطینیان را از زمان شکل گیری این رژیم در سال 1948 میلادی آغاز کرده و همچنان ادامه می دهد.

این در حالی است که اسیران فلسطینی روز 17 آوریل ماه جاری (28فروردین) در روز جهانی اسرا در اعتراض به وضعیت نامساعد خود در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

با گذشت زمان اسیران فلسطینی دیگری که در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، به اعتصاب کنندگان غذا پیوستند به طوری که طی چند روز تعداد آنان نزدیک به 2 هزار تن رسید.

پیشنهاد اعتصاب غذا که با نام 'آزادی و کرامت' برگزار شده، از سوی مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات دبیر کل مردمی این جبهه و تعداد دیگری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود 6 هزار و 500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند که 57 تن از آنها زن و 300 کودک کم و سن و سال هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس