ترامپ روانی

یکی از روانپزشک هایی که هفته گذشته در کنفرانسی در دانشگاه «ییل» از اختلال روانی ترامپ سخن گفته بود، می گوید بعد از آن جلسه، ده ها ایمیل تهدیدامیز دریافت کرده است.

سرویس جهان مشرق - یکی از روانپزشک هایی که هفته گذشته در کنفرانسی در دانشگاه «ییل» از اختلال روانی ترامپ سخن گفته بود، می گوید بعد از آن جلسه، ده ها ایمیل تهدیدامیز دریافت کرده است.

متخصصان سلامت روانی احاضر در آن جلسه، از ترس خود از تلافی جویی ترامپ و هواداران او در صورت ادامه افشاگری عمومی درباره اختلالات روانی ترامپ خبر دادند. یکی از این متخصصان مدعی شد که " نیمی از آمریکایی ها بابت اقدامات رییس جمهور دچار حمله هراس(panic) شده اند.

روانپزشکان نگران هستند که اگر درباره بیماری روانی ترامپ برای عموم صحبت کنند، مورد تعقیب یا برخورد قضایی قرار بگیرند.

دکتر «جان گارتنر» به روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» گفت که از برگزاری کنفرانس ییل با موضوع سلامت روانی ترامپ به این سو، ده ها ایمیل حاوی ابراز نفرت و تهدید دریافت کرده است.

هفته گذشته، او و چند همکارش با نادیده گرفت «قاعده گلدواتر»، خواستار ارزیابی روانی چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا به واسطه اقدامات «تکانه ای»(impulsive) او از قبیل حمله موشکی به سوریه یا حمله با قوی ترین بمب غیرهسته ای آمریکا به افغانستان، شدند.(قاعده گلدواتر نام غیررسمی قسمت ۷.۳ از مقررات اخلاقی انجمن روانپزشکی آمریکاست که درمانگرها را از تشخیص امراض و اختلالات روانی اشخاص معروف، بدون این که شخصا آن ها را مورد معاینه و مطالعه قرار دهند، منع می کند)

اقدام این گروه از روانپزشک ها به شدت از سوی جمهوری خواهان نکوهش شد که آن ها را به زیر پا گذاشتن قواعد اخلاق حرفه ای متهم می کنند.

دکتر گارتنر می گوید: " من شماری از همکارانم را می شناسم که نگران تعقیب قضایی هستند. مدارک حرفه ای آن ها می تواند مورد شکایت قرار گیرد. در این باره ترس وجود دارد. از دست دادن گواهی شغلی، بدترین چیزی است که می تواند برای یک روان-درمانگر رخ دهد. همین کافی است که بسیاری را(از مطرح کردن اختلالات روانی ترامپ) دور نگه دارد."

این روانپزشک مقیم بالتیمور مریلند، معتقد است که انجمن روانپزشکی آمریکا(APA) که به نیت حفظ حریم بیماران از قاعده گلدواتر پشتیبانی می کند، ممکن است در این مورد یک اشتباه تاریخی مرتکب شود، چرا که به باور گارتنر، رفتار ترامپ با رفتار آدولف هیتلر قابل مقایسه است:

" به نظر من مطرح کردن این موضوع به اعتماد بیماران به پزشکان خود لطمه ای نمی زند. وقتی هیتلر در آلمان اوج می گرفت، هیچ روانپزشکی آلمانی علیه او حرف نزد، حتی یک نفر."

" اولویت ما در نگاه به این موضوع در حال حاضر داشتن بالاترین معیارهای اخلاق حرفه ای نیست. بحث صعود یک رییس جمهور روانی خطرناک مطرح است. کسی که خودشیفتگی بدخیم او، او را تبدیل به یک تهدید کرده است."

" به نظر من، تاریخ درباره موضع امروز APA قضاوت سختی خواهد کرد. من نمی گویم که ترامپ به بدی هیتلر یا استالین است. حرف من این است که او از همان سنخ تشخیصی است."

در پنلی که توسط مدرس دانشگاه ییل، دکتر «برندی لی» در هفته گذشته ترتیب داده شد، دکتر گارتنر برای توصیف ترس هایش از اقدامات ترامپ، به شیوه تصویرسازی عینی روی آورد. او در ان جلسه گفت:

" من مرتب دچار این فانتزی می شو- نوه های بالغ من و خودم گرد آتش درون یک سطل زباله جمع شده ایم، با دستکش های ژنده ای که انگشت ندارند و دست هایمان را روی شعله ها به هم می مالیم تا گرم شوند.

ما در کنار سایر بازماندگان جنگ جهانی سوم، در یک اردوگاه پناهندگان در آیداهو زندگی می کنیم، یکی از آخرین مکان های قابل سکونت در آمریکا که به علت دورافتاده بودن، هدف(حمله هسته ای) قرار نگرفته است."

از سوی دیگر، سال گذشته، انجمن روانپزشکی آمریکا در مقاله ای در وبلاگ خود که به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داشت، این نوع سخن گفتن را «لکه دار کردن» افراد دارای مشکلات روانی توصیف کرده بود.

جی آر رومانو، رییس حزب جمهوری خواه در ایالت کانه تیکت، شرکت کنندگان در پنل دانشگاه ییل را متهم کرد که " چون نمی توانند نتایج انتخابات را بپذیرند، معیارهای اخلاقی را از پنجره به بیرون پرتاب کرده اند."

در ماه فوریه، یک روانپزشک دیگر، دکتر «آلن فرانسز»، از کالج پزشکی داشنگاه دوک، در نامه ای به روزنامه «نیویورک تایمز»، از «اسم گذاری روانی» روی افراد انتقاد کرد و ان را یک شیوه گمراه کننده برای مقابله با حملات ترامپ به دموکراسی خواند.

اما دکتر گارتنر به شدت وجود انگیزه های سیاسی را در پشت تصویرسازی مخوف خود از آینده امریکا تحت رهبری ترامپ، رد کرد:

" من این را نمی پذیرم. اصلا منطقی نیست. بحث ما هیچ ربطی به نتیجه انتخابات ندارد. از روز انتخابات به این سو، اصولا نیمی از کشور یک اختلال روانی را تجربه کرده اند. نیمی از امریکا دچار حملات هراس(panic)  مداوم هستند."

" من حرفی نمی زنم که خود مردم امریکا از آن اگاه نباشند. حرف من برای ۵۰ درصد از مردم که می دانند شخصی که کنترل کشور را در دست گرفته خود از کنترل خارج است، جنجالی محسوب نمی شود. آن ها خود می دانند که در خطر هستند."

" این وضعیت حتی شبیه دزدیده شدن انتخابات توسط جرج دابلیو بوش هم نیست. ما عصبانی شده بودیم، ولی نه مانند حالا. مردم ترسیده اند. من از رییس جمهوری پنس(مایک پنس، معاون ترامپ) قدردان خواهم بود. او فقط یک محافظه کار است، ولی دیوانه نیست."

خانم دکتر برندی لی هم در مصاحبه با ایندیپندنت، دخیل بودن انگیزه های جناحی و حزبی را در اقدام خود و همکارنش رد کرد. او توهین آمیز بودن نظرات خود درباره ترامپ را هم اصلا قبول ندارد:

" صحبت درباره وجود اختلالات روانی در ترامپ، قضاوت اخلاقی درباره او نیست و به هیچ عنوان به معنای محکوم کردن او هم نیست. این مساله را نباید به عنوان یک سلاح سیاسی علیه او به کار برد، بلکه باید آن را یک نگرانی از یک مساله جدی پزشکی در نظر گرفت که توانایی فرد را برای انجام وظایف او در یک پست حساس تحت تاثیر قرار می دهد."

دکتر لی تاکید کرد: " من واقعا نگران سیاسی سازی این موضوع هستم. ما سرطان یا معلولیت جسمی را پنهان نمی کنیم. درباره سلامت روانی هم همین گونه است."

دکتر گارتنر، استادیار پیشین روانپزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز، در کنفرانس داشنگاه ییل گفت که همیشه فکر می کند که ترامپ برای انحراف توجهات از دردسرهای سیاسی خود، مثل تحقیقات درباره روابط تیم او با روسیه، ممکن است یک جنگ راه بیاندازد:

" به لحاظ روانی او می خواهد که جنگ راه بیاندازد. این در شخصیت اوست. خطری مثل کشته شدن میلیون ها نفر به شدت بالاست. او می خواهد با «بزن و بکش» راه فراری برای خود باز کند."

آیا این سبک حکومت ترامپ به بی تجربگی سیاسی او ربط پیدا می کند؟

گارتنر در پاسخ به این پرسش گفت: " به نظرم روز به روز این ربط غیرمحتمل تر می شود. ساده ترین راه توضیح این که چرا ترامپ مانند یک خودشیفته‌ی بدخیمِ هیتلر-مانند عمل می کند، این است که خود او یک خودشیفته‌ی بدخیم هیتلر-مانند است. به نظر می رسد که او برای حکومت کردن نیازمند تئوری های توطئه است، حتی اگر این تئوری ها بعضا به لحاظ سیاسی به نفع او هم نباشند."

دکتر لی هم ادعای توئیتری کاملا گزافه ترامپ را در توئیتر، مبنی بر این که مراسم تحلیف او «بزرگ ترین» و «پرجمعیت ترین» مراسم تحلیف تاریخ بوده است، نشان دیگری از «خودشیفتگی» و «توهم» بیمارگون او دانست.

دکتر گارتنر یک عریضه اینترنتی(petition) را هم راه اندازی کرده که در آن از سناتور دمکرات «چاک شومر» خواسته شده که برای برکناری ترامپ از منصب ریاست جمهوری به واسطه مشکلات روانی جدی او تلاش کند. تاکنون ۵۲۰۰۰ نفر این عریضه اینترنتی را امضاء کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    5 0
    نتیجه رهبری ابلیس بر ایلات متحده فراماسونرها جز دونلاد ترامپ چیز دیگری نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس