کد خبر 716563
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
سفارت ایران در بغداد

سفارت ایران در بغداد به مناسبت آغاز به کار «ایرج مسجدی» سفیر جدید کشورمان شاهد حضور گسترده شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مختلف عراقی بود که برای خوشامدگویی و تبریک خود را به این مکان رسانده بودند .

به گزارش مشرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه «کراده مریم» بغداد قرار دارد. حضور جمع زیادی از علما و شیوخ اهل سنت در سفارت جمهوری اسلامی ایران از نکات قابل توجه مراسم دیروز بود که با حضور در این مکان، آغاز ماموریت ایرج مسجدی را به وی تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

شخصیت‌های عراقی از طیف‌های مختلف خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران رسانده بودند.

در سالن استقبال سفارت، ده‌ها شخصیت عراقی و غیر عراقی مقیم بغداد حضور داشتند و برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ماموریت خود آرزوی توفیق کردند.

شیخ خالد الملا از مهمترین شیوخ اهل سنت عراق از جمله شخصیت‌هایی بود که با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران به ایرج مسجدی تبریک گفت.

نکته قابل توجه در مراسم روز گذشته حضور شخصیت‌های مطرح اهل سنت، شیعیان، کردها، مسیحیان و دیگر طیف‌های ملت عراق بود تا نشان دهد همه عراقی‌ها از هر طیف و گرایشی، ارزش و احترام خاصی برای جمهوری اسلامی ایران به  عنوان یک همسایه قابل احترام و حامی بی‌دریغشان قائل هستند، کشوری که در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط هم آنها را تنها نگذاشت و به گفته فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور اگر حمایت‌های ایران نبود، داعشی‌ها در خیابان‌های بغداد جولان می‌دادند.

اساتید دانشگاه‌ها، فعالان رسانه‌ای، تحلیلگران سیاسی،‌فعالان سازمان‌های جامعه مدنی، مسئولان تشکلات دانشگاهی و همچنین شماری از نمایندگان پارلمان عراق و اعضای شوراهای استانی نیز خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران رسانده بودند تا به ایرج مسجدی به خاطر انتخاب به عنوان سفیر جدید ایران تبریک بگویند.

مسئولان و رهبران گروه‌های مختلف مقاومت  اسلامی و حشد شعبی هم حضور پررنگی در سفارت جمهوری اسلامی ایران داشتند .

ایرج مسجدی هم که روز شلوغی را در سفارت جمهوری اسلامی ایران سپری می‌کرد، با رویی باز و گشاده به همه میهمانان عراقی‌اش خیرمقدم گفت و از حضور و همراهی‌شان در این مراسم قدردانی کرد.

مسجدی در جریان گفت‌وگوهای کوتاهی که با میهمانان داشت بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با عراق در راستای منافع ملت‌های دو کشور تاکید کرد.

استقبال گرم و پرشور عراقی‌ها و سرازیر شدن صدها میهمان عراقی از طیف‌های مختلف به سفارت جمهوری اسلامی  ایران سبب شد تا ایرج مسجدی اینگونه خطاب به آنها سخن بگوید :« من در اینجا احساس غربت نمی‌کنم، چرا که اینجا برادران عزیزی دارم، سفارت جمهوری اسلامی  ایران، خانه شماست و جمهوری اسلامی ایران هم خانه شما».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    5 38
    جوجه ها را آخر پاییز می شمارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس