استقلال

استقلال و تراکتورسازی در دو دیدار پایانی لیگ برتر یک رقیب مشترک به نام پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران را پیش رو دارند.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه آغاز هفته بیست و نهم لیگ برتر تیم تراکتورسازی تبریز باید در اصفهان مهمان سپاهانی باشد که در هفته پایانی مهمان استقلال تهران است. دو بازی سنگین و حساس برای تیمی که غیبتش در لیگ قهرمانان 2017 به وضوح به چشم آمده و دنبال کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان 2018 آسیاست.

بر اساس این گزارش، اتفاقات حول و حوش این چند بازی برای هر سه این تیم ها در نوع خود جالب توجه است و در واقع یک لیگ سه تیمی را تشکیل می دهد که اگر دیگر نماینده اصفهان، ذوب آهن را هم به این جمع اضافه کنیم تورنمنتی چهارجانبه شکل می گیرد که هر یک از تیم های حاضر در آن دارای انگیزه های بالایی برای کسب بهترین نتایج در 2 هفته پایانی لیگ برتر هستند.

*تراکتور صدرنشین جدول تورنمنت

اگر پرسپولیس قهرمان شده را از جمع 5 تیم بالای جدولی جدا کنیم در این تورنمنت چهارجانبه (تیم های بعدی) در حال حاضر تراکتورسازی با 53 امتیاز در صدر این گروه قرار دارد و استقلال با 51 امتیاز پشت سر این تیم است. تیم های ذوب آهن و سپاهان هم با 42 امتیاز به ترتیب با تفاضل گل رده سوم و چهارم را در اختیار دارند.

*یک تورنمنت با دو جام!

تعداد امتیازات این 4 تیم به گونه ای است که دو تیم بالای جدول نگرانی بابت رسیدن دو تیم پایینی ندارند و در واقع هر دو تیم برای یک جام مجزا می جنگند. تراکتور و استقلال برای نایب قهرمانی و سپاهان و ذوب آهن برای کسب سهمیه سوم لیگ برتر! اگر نایب قهرمانی را یک جام و سهمیه سوم را جامی دیگر درنظر بگیریم متوجه اتفاق جالبی می شویم که در این تورنمنت رخ داده است. اصفهانی ها به شدت درصدد آسیایی شدن هستند و دو تیم دیگر برای نایب قهرمانی جنگی حیثیتی را دنبال می کنند.

*سدی به نام کرانچار!

زلاتکو کرانچار 28 اسفند جانشین عبداله ویسی شد تا در 4 بازی که هدایت سپاهان را در اختیار داشته از 12 امتیاز ممکن 10 امتیاز کسب کرده و تیم را از رده هفتم به چهارم ارتقا بدهد. کرانچار در دو هفته پیاپی رقیب مشترک تراکتور و استقلال به شمار می رود. سپاهانی که خود برای کسب سهمیه آسیایی نیاز مبرم به برد در اصفهان و تهران دارد قطعا سد محکمی برابر این دو تیم خواهد ساخت تا ضمن بالا بردن بخت موفقیتش هر 6 امتیاز موجود را دشت کرده و حتی تفاضل گلش را هم بهبود ببخشد تا ذوب آهن را کنار بزند.

*مسیر آسان ذوب آهن

سبزقباهای ذوب آهن در این بین نسبت به هر سه تیم دیگر حاضر در تورنمنت شرایطی به مراتب بهتر را تجربه می کنند. این هفته با پرسپولیس بی انگیزه ای بازی دارند که بازیکنان میلیاردی اش قطعا دوست ندارند با به خطر انداختن سلامتی شان لیگ بعد و یک قرارداد چرب و نرم را از دست بدهند. فصل ماقبل جام جهانی (2018 روسیه) که هر فوتبالیستی بیش از هر چیز برای سلامتی اش هزینه می کند. ذوب آهن هفته آخر هم با پدیده ای بازی دارد که نه سقوطی است نه صعودی! پدیده ای که دو بازی اخیر خود را به ترتیب به تراکتور و پرسپولیس باخته و در رده دهم جدول منتظر فرا رسیدن هفته آخر و رهایی از هزینه های جاری لیگ برتری است.

*تراکتور و 3 فینال!

امیرقلعه نویی به ترتیب 3 بازی با دو تیم گردن کلفت و چغر لیگ دارد. سپاهان، نفت تهران و دوباره نفت تهران که البته نفت دوم فینال جام حذفی است. تراکتورسازی باید در اصفهان و تبریز با سپاهان و نفت علی دایی بازی کند. دیدارهایی سنگین که با وجود 2 امتیاز اختلاف تراکتور نسبت به استقلال وضعیت ذهنی این تیم را تا حدی بهبود می بخشد. در غیر اینصورت تراکتورسازی دو مسابقه سخت و نفس گیر در پیش دارد که استقلال را امیدوار می کند که منتظر کوچکترین لغزش رقیب تبریزی اش است تا شاید بتواند از تراکتور پیشی بگیرد.

*استقلال حسرت نایب قهرمانی را می خورد!

شاگردان منصوریان بازی ماقبل آخر را در مشهد برگزار می کنند. پدیده ای که آخرین بازی خانگی اش را انجام می دهد. منصوریان علاوه بر دو بازی پیش رو، دو امتیاز دیگر را هم پیش رو می بیند که از تراکتور عقب است! قطعا سرمربی استقلال هرگز دوست ندارد در این دو بازی لحظه ای از راه برسد تا حسرت باخت تبریز مقابل تراکتور را بخورد پس با همه وجود تیمش را به زمین می فرستد. شاید در این دو هفته بهترین استقلالی را ببینیم که تا این هفته ها دیده ایم! استقلال بازی آخر خود را در تهران و بی شک با حضور 80 هزار استقلالی برگزار می کند تا نه تنها به کرانچار و سپاهان نبازد بلکه هر سه امتیاز را هم از آن خود کند.  

*تورنمنتی که کاپ قهرمانی ندارد!

تراکتور و استقلال جدا از بحث های متداول در جدول، رقابت حساسی هم روی نیمکت های شان بین سرمربیان خود دارند که هیچ یک دوست ندارند از دیگری عقب بیفتند. یکی خواباندن مچ سرمربی سابقش را در سر می پروراند و دیگری از فکر عقب افتادن از شاگرد سابقش تن لرزه می گیرد. یک ردیف پایین تر هم دو تیم رقیب همشهری در کورسی سپر به سپر 42 امتیازی هستند و در انتظار کوچکترین لغزش رقیب. برای رسیدن به آنچه در تورنمنت چهارجانبه شان حس قهرمانی را دارد ولی کاپی به آن تعلق نخواهد گرفت. کُشت و کُشتاری که در دو هفته پایانی بین این 4 تیم درخواهد گرفت حتما باید برنده داشته باشد تا نایب قهرمان و سومین سهمیه (تیم چهارم جدول) را مشخص کند! البته اگر تراکتورسازی در جام حذفی قهرمان نشود اصفهانی ها بی دلیل وارد چنین جنگی شده اند ولی جایزه واقعی را تیمی خواهد گرفت که تراکتور سهمیه مستقیم جام حذفی را دشت کند و تیم چهارم لیگ برتر به عنوان سهمیه سوم راهی پلی آف دوم لیگ قهرمانان 2018 شود.

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته 28
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یونس IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    2 1
    تراکتور قهرمان جام حذفی می شود.دوم اینکه تراکتور نایب قهرمان لیگ برتر می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس