کد خبر 715300
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کشتی

فدراسیون کشتی علی رغم موانع موجود و شرایط خاص کمیسیون فنی اتحادیه جهانی، به دنبال قرارگیری رقابت های بین المللی جام تختی در طرح سیدبندی اتحادیه جهانی است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه اتحادیه جهانی کشتی از طرح سیدبندی کشتی گیران برای حضور در رقابت های جهانی و در نهایت المپیک 2020 توکیو خبر داد، فدراسیون کشتی ایران، ضمن اعلام به اتحادیه جهانی کشتی، جهت پرهیز از شتابزدگی در اتخاذ تصمیمات مربوط به امور فنی، در تلاش است که رقابت های بین المللی جام تختی، بعنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین تورنمنت های بین المللی دنیا، از سال 2018 میلادی، در طرح رنکینگ سیستم و سیستم سیدبندی قرار گیرد.

البته ایران برای اجرای این امر با توجه به شرایط کشورهای عضو کمیسیون فنی و تسلط تمام و کمال روسیه در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی، راه دشواری را پیش رو خواهد داشت اما فدراسیون کشتی در تلاش است، با پیگیری های مستمر جایگاه این تورنمنت مهم بین المللی را در میان برترین تورنمنت های کشتی دنیا حفظ نماید.

این در حالی است که در چند سال اخیر، در بسیاری از تصمیمات اتحادیه جهانی کشتی، جای پای روس ها به وضوح دیده می شود و تصمیم گیری ها بیش از آنکه در قالب اجماع کارشناسی و ضوابط باشد، با نفوذ گسترده آن ها هدایت می شود. باید دید ایران در این راه موفق می شود؟

در صورتی که فدراسیون کشتی بتواند جام تختی را به عنوان یکی از مسابقات در طرح سیدبندی در سال 2018 میلادی به ثبت برساند سطح این جام بین المللی با توجه به لزوم حضور کشتی گیران قدرتمند در این رقابت ها بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد شد.

امسال اتحادیه جهانی کشتی صرفا رقابت های المپیک 2016 برزیل، مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و رقابت های قاره ای را در سیستم رنکینگ قرار داده و قرار است از سال 2018 میلادی چند تورنمنت بین المللی دیگر نیز در این طرح قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس