الرقه

سازمان ملل متحد با تأکید بر این‌که در جریان حملات هوایی گسترده جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به الرقه در سوریه ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند، نگرانی خود را از بحران انسانی در این شهر ابراز کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «تاس»، سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع شهر الرقه در سوریه، که در تیررس حملات هوایی گسترده جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار دارد، اعلام کرد. اخیرا ده‌ها غیرنظامی به دنبال این حملات جانشان را از دست دادند.

«استفان دوگاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: «ما از وضعیت امنیتی بیش از 400 هزار نفر، که در شهر الرقه سوریه مقیم هستند، بسیار احساس نگرانی می‌کنیم.»

دوگاریک تأکید کرد، تداوم عملیات جنگی در حومه شهر الرقه و همچنین حملات هوایی «به افزایش شمار تلفات در میان غیرنظامیان منجر شده و همچنین خسارت‌هایی به زیرساخت‌های این شهر از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، بازارها و تاسیسات تامین آب شرب وارد کرده است.»

سخنگوی سازمان ملل افزود: «طبق گزارش‌ها، حملات هوایی ائتلاف طی روز یکشنبه به کشته 8 غیرنظامی از جمله 5 کودک و تخریب 2 مدرسه منجر شده است. همچنین طبق اعلام رسانه‌های خبری، در جریان بمباران‌های 22 آوریل، ده‌ها تن به دلیل حمله به اردوگاه آوارگان در نزدیکی روستای "البرده" (در 20 کیلومتری غرب الرقه) کشته و زخمی شدند.»

وی متذکر شد، طی چند روز اخیر 39 هزار تن از اهالی الرقه به اردوگاه «جیب الشاعر»، که در وضعیت بسیار وخیم انسانی قرار دارد، کوچ کرده‌اند.

طبق اعلام این سخنگو، سازمان ملل اطلاعاتی از کشته شدن شماری کودک در اردوگاه‌های جیب‌الشاعر و «الکرمه» دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس