علی نیکزاد

انتخاب علی نیکزاد به عنوان رئیس ستاد حجت‌الاسلام رئیسی، بیشتر هدف و نوع دولتی که وی در نظر دارد را برای افکار عمومی تبیین می‌کند.

سرویس انتخابات مشرق -  پس از اعلام کاندیداهای تایید صلاحت شده توسط شورای نگهبان، فضای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شفاف‌تر شد. در حال حاضر ستادهای انتخاباتی کاندیداها شکل گرفته و رؤسای آن مشخص شده‌اند. در میان رؤسای شش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری علی نیکزاد، رئیس ستاد حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی یکی از شناخته‌شده‌ترین و شاخص‌ترین این افراد است؛ فردی که پتانسیل بالایی برای رسیدگی به مشکلات و جلو بردن پروژه‌ها دارد. نیکزاد در دولت قبل وزیر راه شهرسازی بود و از جمله وزرای شاخص دوره قبل شناخته می‌شود. اما اینکه انتخاب وی به عنوان رئیس‌ ستاد چه مزیت‌هایی دارد موضوعی است که می‌توان به آن اشاره کرد:

1-نیکزاد نماد کار و مدیریت جهادی: انتخاب علی نیکزاد به عنوان رئیس ستاد حجت‌الاسلام رئیسی، بیشتر هدف و نوع دولتی که وی در نظر دارد را برای افکار عمومی تبیین می‌کند. حجت‌الاسلام رئیسی همواره به کار و مدیریت جهادی بر پایه اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است و علی نیکزاد خود نمونه عملی مدیریت جهادی است که در دولت دهم به عنوان تکیه‌گاه اصلی این دولت شناخته می‌شد تا جایی که هر کجا دولت کاستی داشت به کار و فعالیت وی تکیه می‌کرد. وی همچنین از ۱۱ آذر ۱۳۹۱ تا ۸ اسفند ۱۳۹۱ با حفظ سمت سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و تجربه مدیریت کارآمدی دارد.

2- مدیریت در صحنه و پیگیر:‌ مدیریت مطلوب دو شاخصه اصلی دارد که علی نیکزاد در دوران تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی حائزاین دو شاخصه بود. مدیریت در صحنه و مستقیم و اشراف و اطلاعات زیاد بر نحوه کار زیرمجموعه‌ها و فعالیت‌های وزارتخانه‌اش و از سوی دیگر پیگیری مداوم برای به ثمر نشستن طرح‌های که بسیار ویژکی مدیریتی مهمی است. متاسفانه دیده شده که برخی از وزراء فعلی از راه دور اقدام به مدیریت وقایع می‌کردند و گاها دیر به واقعه رسیده و در پاسخ به کاستی‌ها بیان می‌کردند که «جای نگرانی نیست حادثه دیدگان ( که اغلب فوت شده‌اند) بیمه هستند!» اشراف نیکزاد در زمان تصدی وزارت راه و شهرسازی دولت دهم به طرح‌ها تا جایی بود که وی شخصا چندین بار از پروژه‌های مسکن مهر در نقاط مختلف کشور بازدید و پیگیر به ثمر نشستن این پروژه‌ها می‌شد.

3- دیدگاه خدمت به مردم به جای مدیریت اشرافی: مسکن مهر از جمله طرح‌هایی بود که در زمان وزرات علی نیکزاد در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد و به طور قابل توجهی در این دوره پیشرفت کرد. مسکن مهر از جمله طرح‌های دولت گذشته برای مستضعفین بود که بازار مسکن را تا حدود زیادی اشباع کرد و تاثیر زیادی بر روی کاهش و کنترل تورم قیمت مسکن داشت. متاسفانه بعد از نیکزاد دولت یازدهم چندان توجهی به این طرح نداشت درحالی که وزرای این دولت خود در خانه‌های میلیادری در خوش آب و هواترین مناطق بالای شهر تهران زندگی می کردند، این طرح را مزخرف خواندند. میزان پیشرفت مسکن مهر در دوران نیکزاد هر چقدر بالا بود اما در دولت یازدهم بسیار کند و بعضا هنوز این موارد نیمه کاره و متروک رها شده‌اند و همین موضوع موجب اعتراضات و تجمعات مختلف مردم شد که حتی این اعتراضات به حضور دسته‌جمعی در نمایشگاه مطبوعات هم داشت. به نظر می‌رسد مسکن مهری‌ها با حضور نیکزاد در راس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی برای خانه‌دار شدن بیشتر شده است.   

4-نماینده آذری زبان‌ها برای نامزد جبهه انقلاب:‌ آذربایجان غربی و شرقی در دولت یازدهم از جمله شهرستان‌هایی بود که با مخاطرات مختلفی روبرو شد اما همان قدر هم مورد بی‌مهری دولتی‌ها قرار گرفت. در واقعه تصادف قطار تبریز مشهد در ایستگاه هفت‌خوان سمنان ۴۷ نفر از هموطنان آذری زبان کشته و تعداد زیادی مصدوم شدند که شاهد کم‌کاری فراوان عباس آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی بودیم.

همین موضوع هم موجب طرح استیضاح وی در خانه ملت شد. درواقع بیشتر آذری زبانان مجلس بودند که موضوع استیضاح آخوندی را به بهارستان بردند اما فراکسیون امید و برخی از نمایندگان به وی رای اعتماد دادند تا دوباره آخوندی پشت میز خود در وزارت راه بنشیند.

سیلی که اخیرا در آذربایجان رخ داد نیز نماد بی‌تدبیری و کم کاری دولت یازدهم در این زمینه است. به نظر می‌رسد که حضور یک فرد ‌آذری‌زبان که شاخصه مدیریتش توجه و خدمت به مردم و پرکاری و تلاش بالاست که در آذری‌ها این ویژگی تقریبا ذاتی است، می‌تواند هم توجهات را به این استان‌ها معطوف کند و هم اینکه بیشتر گره از کار خلق بگشاید و در شرایط حاد نیز دلسوزانه‌تر عمل کند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    اگر دولت احمدی نژاد کاری بود بخاطر یه سری از وزیرای خوبش بود. حالا همون خوبا دور رئیسی جمع شدن. رای ما رئیسی.
    • مصطفی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      48 20
      اره اصلا احمدی نژاد دکور بود بعد ویزها یهویی اومدن تو دولت و کار کردن! عجب قصه خوبی،بعضی ها یه اپسیلون هم انصاف ندارن!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    91 35
    آب زنید راه را هین که نگار/آقای رئیسی/میرسد مژده دهید باغ را بوی بهار میرسد
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      25 79
      اره همینه، بادش کنید
  • تقی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    78 23
    احسنت به این انتخاب
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    72 28
    یاشاسین آذربایجان . ایشون واقعا مدیر پر کار و کارآمدی مدیر اتاقی نیست.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    53 30
    یادتان باشد این دکتر احمدی نژاد بود که حلقه مدیران و وزرا را گسترش داد وگرنه امثال نیکزاد در خواب هم وزیر شدن را نمیدیدند
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    32 38
    فقط قالیباف
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      50 16
      قالیباف و رئیسی نداره عاقبت یکیشون به نفع دیگری کنار میره
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      0 0
      آره. فقط قاليباف به نفع رئيسي كنار ميره! البته مير سليم هم كنار خواهد رفت. فقط روحاني نباشه.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      0 0
      معاونت آقا سید
  • فرشید IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    54 20
    من متقاضی مسکن مهر هستم ۴۰ میلیون تومان از پول بنده و خانواده مدت ۵ ساله بلوکه شده و دولت آقای روحانی در آماده سازی و واگذاری مسکن مهر نه تنها کوتاهی کرده بلکه مانع تراشی کرده.ما دولتی که کابینه اش تشکیل شده از میلیاردرها، وسهام داران شرکتها که همه تصمیمات و اقداماتشان در جهت منافع خودشون و قشر مرفه هست نمی خواهیم.من نه بسیجی هستم و نه مذهبی حتی شغل دولتی هم ندارم ولی به روحانی رای نمیدم....و به آقای رئیسی رای میدم
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    19 30
    متاسفم شما که دفعه قبل از این سخن که آذربایجان و یا لرستان به خاطر آذری بودن یا داماد لرستان بود یکی بهش رای میده شدیدا انتقاد میکردید الان دوباره همون حرف را خودتون تکرار میکنید.فکر میکنید آذری ها فقط به خاطر آذری بودن یه نفر به کاندید خاصی حتما رای خواهند داد؟؟؟؟ متاسفم از کوته بینی نویسنده این تحلیل آبکی
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    36 15
    دیگه حرف از این حرفها گذشته مردم عمل میخواهند کاری با انتصاب و غیره ندارند خطا و سهل انگاری یکی دوتا نیست که مردم گذشت کنند دولت فعلی جواب بد عهدی های خودش رو یقینا خواهد گرفت .!
  • مستر جلال IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    24 56
    اون موقع که بود چه گلی به سرش زد؟! یه مترو فرودگاه پرند رو نتونست تو 4 سال راه بندازه
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      0 0
      آن همه پروژه رو نمی بینی ، فقط مترو پرند ... ؟
    • اشنا IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      2 0
      انصافا نیکزاد خوب کار کرد.تشکر از اقای رییسی بابت این حسن انتخاب
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    0 0
    رای ما به دکتر روحانی رییس جمهوربا تجربه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    0 2
    سلامت به نظرم هزینه برای ساخت مسکن مهر پول کشور به هدر رفت. چراکه بیغوله ساختند
  • محمود IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    0 2
    همشون مثل هم هستن. هیچکس کاری برای این ملت انجام نمیده یا در توانشون نیست که انجام بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس