کد خبر 714529
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
پرچم انگلیس

در پاسخ به طوماری مردمی در انگلیس که خواستار عذرخواهی رسمی دولت از مردم فلسطین به دلیل تدوین بیانیه بالفور شده بود، دولت انگلیس گفت هرگز عذرخواهی نکرده و به این بیانیه افتخار می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، دولت انگلیس در پاسخ به طوماری مردمی که در سایت پارلمان این کشور خواستار عذرخواهی رسمی لندن برای بیانیه بالفور شده بود، گفت دولت انگلیس برای بیانیه تاریخی بالفور عذرخواهی نمی‌کند.

در بیانیه‌ای که دولت انگلیس در سایت خود منتشر کرد، آمده است «بیانیه بالفور بیانیه‌ای تاریخی است که به خاطر آن دولت قصد عذرخواهی ندارد. ما به نقش خود در پیدایش اسرائیل افتخار می‌کنیم. وظیفه کنونی ما تشویق به سوی صلح است. »

در ادامه بیانیه ننگین دولت انگلیس آمده است، بالفور زمانی نوشته شد که جهان درگیر رقابت‌هایی میان قدرت‌های امپریالیستی در میان جنگ جهانی اول بود و در چنان شرایطی ایجاد خانه‌ای برای یهودیان در سرزمینی که آنان ارتباط مذهبی و تاریخی زیادی داشتند، صحیح و اخلاقی بود.

در ادامه این سخنان شرم‌آور، دولت انگلیس تصریح کرد «ما این مساله را تشخیص می‌دهیم که بیانیه [بالفور] می‌بایست خواستار محافظت از حقوق سیاسی ساکنان غیریهودی فلسطین می‌شد. اما مساله مهم در حال حاضر این است که به دنبال ایجاد امنیت و عدالت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از طریق صلح باشیم. »

دولت انگلیس در ادامه این بیانیه خود گفته است «ما بر این باوریم که بهترین روشی که به زندگی امن و مطمئن اسرائیل در کنار حکومت بادوام و مستقل فلسطین بر اساس مرزبندی‌های ۱۹۶۷ می‌انجامد، از طریق راه حل دو دولتی است. »

در ادامه بیانیه دولت انگلیس آمده است «ما باور داریم چنین مذاکراتی تنها زمانی موفق می‌شود که میان اسرائیلی ها و فلسطینی‌ها انجام بگیرد اما نیازمند حمایت مناسب از سوی جامعه بین‌المللی نیز هست. »

هفته گذشته طوماری در سایت پارلمان بریتانیا به راه افتاد که خواستار عذرخواهی رسمی دولت از مردم فلسطین به دلیل تدوین بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ شده بود.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در سال ۱۹۱۷ از سوی آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به والتر روتشیلد سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و در آن بر موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید که همین نامه سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ماني IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    3 2
    انگليس ام المصائب دنياست خصوصا دنياي اسلام،والبته جهالت و خباثت بعضي دست نشانده هاشون تو منطقه
    • به اضافه ........ AU ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      0 0
      به اضافه عده ای ذوب شدگان در رژیم فخیمه شیطانی انگلیس که متاسفانه سه جلد ایرانی دارند.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    1 2
    بعله دیگه این یهودیای موی دماغو از تو کشورهای خودتون جمع کردید اینور، خودتون پیشرفت کردید ما تا ابد باید دنبال امحاشون باشیم، مرگ بر سیاست انگلیسی
    • ! AU ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      0 0
      مثل اینکه مشتری صهیونیست هم داره که اینجا منفی می دن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس