کد خبر 714117
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
مارین لوپن

لوپن سعی دارد از حادثه تروریستی فرانسه به عنوان دستمایه‌ای جهت احیای موقعیت خود در دور دوم و نهایی انتخابات استفاده کند.

به گزارش مشرق، از زمان وقوع حادثه تروریستی اخیر در پاریس، فعالیتهای تبلیغاتی کمپین انتخاتی مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه دوچندان گردیده است. موج سواری لوپن بر روی حادثه تروریستی پاریس، با هدف افزایش آرای وی در مقابل ماکرون، فیون و دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه صورت می گیرد.

لوپن امیدوار است با ایجاد هیجان در میان شهروندان فرانسوی و مانور بیشتر بر روی شعارهای مهاجر ستیزانه خود، بر تعداد آرای خود در دور نخست و دوم انتخابات پیش رو بیافزاید. این در حالیست که بسیاری از شهروندان فرانسوی تاکنون تسلیم بازی لوپن نشده اند. رهبر جبهه ملی فرانسه، با دادن آدرس نادرست ، سعی دارد مهاجرین و مسلمامان را عامل ایجاد بی نظمی و بحران امنیت در کشورش معرفی کند. این در حالیست که لوپن خود نیز نسبت به حقیقت و پشت پرده بحرانهای امنیتی درکشورش آگاه است!

لوپن به خوبی می داند که وقوع  سلسله بحرانهای امنیتی در فرانسه، معلول حمایتهای خطرناک دستگاههای اجرایی و امنیتی این کشور از گروههای تروریستی و تکفیری مانند داعش و جبهه النصره بوده است . با این حال لوپن اساسا قصد ندارد از حقایق موجود در خصوص وقوع بحرانهای امنیتی در کشورش پرده بردارد! اصلی ترین دغدغه لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، پیروزی در انتخابات به هر قیمت ممکن است.

در این خصوص لوپن سعی دارد حس ملی گرایانه شهروندان فرانسوی را علیه مهاجرین و کسانی که اصالت فرانسوی ندارند تحریک کند. همین مسئله سبب شده است تا بسیاری از افرادی که تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه شرکت نمی کردند، جهت حضور در انتخابات و گردش آرای خود به سود جریان راست افراطی تحریک شوند. در جریان رقابتهای انتخابات پارلمانی اروپا در سال 2014 میلادی نیز شاهد حضور طرفداران جریان راست افراطی در انتخابات بودیم. موضوعی که سبب شد لوپن و اعضای حزب وی بتوانند در انتخابات پیروز شده و به پارلمان اروپا راه پیدا کنند.

هم اکنون معادله در فرانسه به شدت پیچیده است. مطابق آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در فرانسه، میزان محبوبیت مارین لوپن رهبر جبهه ملی این کشور  پس از حمله اخیر پاریس با افزایش روبرو شده و از 22 درصد به 23 درصد افزایش یافته است. لوپن در صدد است با مانور بر روی بحرانهای امنیتی در فرانسه، این روند افزایشی را حفظ کند. در مقابل، کاهش 0.5 درصدی آرای ماکرون در انتخابات فرانسه ( محبوبیت ماکرون هم اکنون حدود 24 درصد است)، لوپن را در این خصوص امیدوار ساخته است. از این رو، لوپن از این پس سعی بیشتری در خصوص مانور بر روی حادثه تروریستی پاریس خواهد داشت.

لوپن که در مناظره های انتخاباتی، در حوزه اقتصادی در مقابل ماکرون و حتی دیگر نامزدهای انتخاباتی ناتوان بوده است، هم اکنون سعی دارد از این زاویه( بحران امنیت در فرانسه) معادلات انتخاباتی را تنظیم نماید. این موضوع می تواند احزاب سنتی فرانسه و حتی ماکرون را به خطر بیاندازد. در هر حال، همچنان مطاق نظرسنجی های صورت گرفته در فرانسه، لوپن در صورت راهیابی به دور دوم و نهایی انتخابات، که احتمال آن بسیار زیاد است، در مقابل ماکرون شکست خواهد خورد.

از این رو لوپن سعی دارد از حادثه تروریستی فرانسه به عنوان دستمایه ای جهت احیای موقعیت خود در دور دوم و نهایی انتخابات استفاده کند. در مقابل، ماکرون و فیون از این پس سعی خواهند کرد برنامه ها و اقدامات خود برای مقابله با بحرانهای امنیتی فرانسه را بیش از پیش تشریح کنند. "امنیت" از این پس به محور اصلی منازعات انتخاباتی در فرانسه( خصوصا در دور دوم) تبدیل خواهد شد. ای همان هدفی است که رهبر جبهه ملی فرانسه به دنبال آن بوده است. با این حال نتیجه نهایی این بازی هدفمند مارین لوپن مشخص نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس