کد خبر 712710
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
طالبان

سخنگوی نیروهای ویژه ارتش افغانستان گفت فرماندهان مهم گروه طالبان از جمله مولوی«هلال» استاندار این گروه در بغلان و قاری «لعل» در عملیات این نیروها شب گذشته در شهرستان دندغوری استان بغلان کشته شدند.

 به گزارش مشرق، احمد جاوید سلیم» روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش ساعت ۱۱ شب گذشته وارد منطقه دند غوری شدند و تا ۴ صبح با افراد گروه طالبان به درگیری پرداختند و شماری از فرماندهان ارشد طالبان از جمله، مولوی «هلال» استاندار خود خوانده، «حاجی شیرعلم»، قاری «جانباز»، قاری «شهاب الدین» و قاری «اسماعیل» را از پای درآوردند.


وی افزود این عملیات هنگامی صورت گرفت که این فرماندهان طالبان براساس اطلاعات دقیق به دست آمده در حال طراحی برای حمله به شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان بودند.


سلیم در صفحه اجتماعی خود نیز نوشت که دیشب در دندغوری قیامت برپا کردیم. برخی منابع خبری افغانستان تلفات گروه طالبان در این حمله را نزدیک به ۵۰ تن اعلام کرده اند.


گروه طالبان نیز با نشر تصویری کشته شدن قاری لعل یکی از فرماندهان مهم این گروه را تائید کرده است.


شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۱۰ هواپیمای خارجی در این عملیات به جمع آوری اطلاعات از گروه طالبان پرداختند.


ژنرال «مراد علی مراد» معاون فرمانده نیروهای ارتش افغانستان اعلام کرد که عملیات «خالد» را بطور رسمی در سراسر این کشور آغاز کرده و تاکید کرد که امسال نیروهای ارتش از توانمندی های ویژه برخوردار هستند و نیروی هوایی نیز توانایی هدف قرار دادند طالبان در هر نقطه از کشور را دارند.


استان بغلان از استان های راهبردی افغانستان به حساب می آید و مهمترین محل اتصال راه های استان های مرکزی به استان های شمالی است و گروه طالبان بارها برای تصرف این استان دست به عملیات سنگین زده اند، اما ناکام مانده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس