کد خبر 712339
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
ماکرون

تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه در فاصله 6 روزه باقیمانده تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور از صدرنشینی وزیر اقتصاد سابق فرانسه در نظرسنجی‌های انتخاباتی و پیشتازی وی بر رقبای خود حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه در فاصله ۶ روزه باقیمانده تا زمان برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور حاکی از آنست که «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌رو و وزیر اقتصاد پیشین این کشور همچنان در صدر نظرسنجی‌های انتخاباتی قرار دارد و پیشتاز سایر رقبای خود است.

طبق تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه ایفوپ برای نشریه پاری مچ، امانوئل ماکرون با برخورداری از ۲۳ درصد حمایت مردمی در دور نخست انتخابات از سایر رقبای اصلی خود شامل «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی (با ۲۲.۵ % آراء)، «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوری‌خواهان (با ۱۹.۵% آراء)، «ژان لوک ملانشون» از جنبش فرانسه تسلیم ناپذیر (با ۱۹.۵% آراء) و «بنوآ آمون» نامزد سوسیالیست‌ها (با ۷.۵% آراء) پیش است و همچون قبل در صدر نظرسنجی‌های انتخاباتی قرار دارد.

طبق این نظرسنجی، امانوئل ماکرون که پیشتاز دور نخست انتخابات آتی خواهد بود، احتمالا در دور دوم این انتخابات با کسب ۶۰ درصد آراء بر مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی با ۴۰ درصد آراء غلبه کرده و پیروز انتخابات خواهد شد.

نظرسنجی فوق در روزهای ۱۳ تا ۱۷ آوریل جاری طی پرسشی بر روی ۲۷۹۶ فرانسوی واجد شرایط شرکت در انتخابات انجام شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه در روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که هیچکدام از نامزدها نتوانند در این دور از انتخابات آراء لازم را به دست آوردند و در نهایت دو نامزدی که بیشترین آراء را کسب کنند، در دور دوم انتخابات که ۷ ماه می (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، به رقابت نهایی با یکدیگر خواهند پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس