کتاب دفاع مقدس

همزمان با آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی از دو کتاب «موسی بی عصا معجزه می‌کند» و «عیار بلور» در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان در آیین رونمایی از کتاب های «موسی بی عصا معجزه می‌کند» و «عیار بلور» اظهار کرد: حوزه هنری تنها دستگاه فرهنگی است که به صورت علمی در زمینه کتاب به‌ویژه در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ورود پیدا کرده است.

انوشیروان پیشدار با بیان اینکه در زمینه چاپ کتاب، هرمزگان در وضعیت خوبی قرار ندارد، افزود: متاسفانه این یار مهربان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان هرمزگان در ادامه از «موسی بی عصا معجزه می کند» به عنوان سومین اثر حوزه هنری که طی هفته هنر انقلاب اسلامی در هرمزگان رونمایی می‌شود، یاد کرد و گفت: «بادگیرها چشم به‌راهند» در رابطه با معرفی شهید بشکردی‌زاده یکی دیگر از آثاری بود که هفته گذشته در بندرلنگه رونمایی شد.

او همچنین به معرفی کتاب «عیار بلور» اثر انسیه بهبودی پرداخت و بیان کرد: در این اثر ارزشمند که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده، جایگاه زن در شش رمان دفاع مقدس بررسی شده است.

انسیه بهبودی، نویسنده کتاب «عیار بلور» نیز اظهار کرد: این اثر، کاری پژوهشی در زمینه جایگاه و نقش شخصیت‌های زن در شش رمان با محوریت دفاع مقدس شامل نخل‌های بی سر، زمین سوخته، باغ تلو، گنجشک‌ها بهشت را می‌فمهند، جنگی که بود و گلاب خانم است.

او افزود: در این کتاب سعی شده که شخصیت‌های تحول‌یافته و نقش‌های جدیدی که زنان در داستان‌ها ایفا کرده‌اند، تحلیل و تبیین شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پیشینه این پژوهش به مقالاتی پراکنده و اجمالی درباره زن و دفاع مقدس برمی‌گردد، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون تحقیق مدون دانشگاهی در این زمینه صورت نگرفته بود.

بهبودی اهمیت این جستار را در بررسی موشکافانه جایگاه زن در رمان دفاع مقدس که می‌تواند در تبیین الگوی مناسب برای زنان امروز مؤثر باشد دانست و گفت: از بین ٢٦ اثر فرستاده‌شده از کل کشور، نشر سوره مهر این کتاب را چاپ کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس