کد خبر 711949
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه باران، امروز و فردا در برخی نقاط همچون غرب، جنوب شرق و شمال شرق ادامه دارد، گفت: پس از پایان این بارشها، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه‌روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود همچنان به فعالیت خود در برخی نقاط ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از عصر امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب شرق و شمال شرق کشور پدید می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز شدت بارشها در کهگیلویه و بویراحمد و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه بارشی رفته‌رفته کاهش می‌یابد و فقط صبح فردا  برخی نواحی جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شرق و شمال شرق کشور بارانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از خروج این سامانه از کشور سامانه جدیدی وارد خواهد شد، اظهار کرد: سامانه جدید بارشی روز چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که گستره آن بخشهایی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ پیامد ورود این سامانه جدید بارشی به کشور، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

متصدی افزود: از امروز تا روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از چهارشنبه عصر و طی روزهای پنج شنبه و جمعه روی خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید در پاره‌ای مناطق جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، بنابراین پدیده گردوخاک در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اردبیل با صفر درجه و بندرعباس با 38 درجه بالای صفر را سردترین و گرمترین نقاط ایران دانست و گفت: تهران امشب و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و مجدداً از روز چهارنشبه بارشهای پراکنده باران آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس