کد خبر 711353
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
سودان جنوبی

سخنگوی معارضان در سودان جنوبی اعلام کرد که در جریان درگیری بین نیروهای دولتی و یک گروه شورشی در شهرک راجا، ۱۴ نفر کشته شدند.

 به گزارش مشرق، «لام بول گابریل لام» سخنگوی معارضان در سودان جنوبی گفت که طی دو روز گذشته در درگیری‌های شهرک راجا واقع در نزدیکی مرز سودان و جمهوری آفریقای مرکزی حدود ۱۴ نفر کشته شدند.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت که شورشیان به مدت کوتاهی بر شهرک مذکور سیطره داشتند و پس از آن به پایگاه‌های نزدیک این شهر عقب‌نشینی کردند تا ضد حمله علیه این شهرک را آغاز کنند.

سخنگوی معارضان همچنین گفت که طی دو روز گذشته نیروهای دولتی مناطق ما در اطراف راجا را بمباران کردند و نیروهای ما نیز دیروز این مناطق را هدف خود قرار دادند که حدود ۱۴ نفر در این حملات کشته شدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

«سانتو دومیک کول» سخنگوی نظامی دولت سودان جنوبی نیز گفت که هم اکنون در راجا حضور دارد و بزودی درباره این درگیری‌ها سخن خواهد گفت.

سودان جنوبی از سال ۲۰۱۳ پس از اقدام «سلواکر» منتسب به قبیله «الدنکا» برای برکناری «ریاک مشار» معاون خود که از قبیله «النویر» است، با خشونت مواجه است و از درگیری‌های خشونت‌آمیز رنج می‌برد.

دوشنبه گذشته نیز در ایالت واو واقع در ۳۰۰ کیلومتری راجا ۱۶ نفر کشته شدند.

گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که برخی مناطق سودان جنوبی با قحطی بی‌سابقه مواجه است در حالیکه دولت این کشور همچنان بیشتر منبع درآمد آن را صرف خرید سلاح می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس