انتخابات

صداوسیما با دستی پُر به سراغ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رفته است تا مخاطبان با درایت کامل دست به انتخابی درست و جامع بزند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- با توجه به نزدیک شدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون با پخش ویژه‌ برنامه‌هایی به استقبال از این رویداد بزرگ رفتند تا بتواند نقش مردم در تصمیم‌گیری بزرگ کشور و وطن خود را به درستی نشان دهند. برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به شرح زیر است:

شبکه یک

«ایران من»؛ این ویژه برنامه با محوریت انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ایران روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت  18:20 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

«شمارش معکوس»؛ برنامه ای است که اخبار و رویدادهای مرتبط با انتخابات 96 را با زبانی طنز بیان می کند. این برنامه که مبتنی بر عناصر گرافیکی است، یک مجری انیمیشنی دارد که این اخبار را روایت می کند. در «ساخت شمارش معکوس» از نریتورها و صداپیشگان متعددی بهره برده شده است که از آن جمله می توان به اردشیر منظم، امیر زنده دلان و نسیم رفیعی(صداپیشه) اشاره کرد. «شمارش معکوس» به تهیه‌کنندگی رضا قاسمی، کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده است و دوشنبه‌ها ساعت 23:15 دقیقه از این شبکه پخش می شود.

«تا پاستور»؛ مهمانان این برنامه به همراه مجری، در یک خودرو تحت اسکورت اتومبیل و موتور سیکلت‌های ویژه از خیابان‌های شهر و نقاط مهم و خاطره ساز عبور می‌کنند و در طول این مسیر در رابطه با مسائل محوری همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجه، علم و فناوری و موضوعات اجتماعی با یکدیگر صحبت می‌کنند. میهمانان «تا پاستور» به دنبال ارائه راهکار برای حل دغدغه‌ها و مشکلات جامعه به رئیس جمهور منتخب دوازدهم هستند. در این برنامه از سبک نوین و خاص گفتگو بهره‌گیری شده که کاملا خارج از فضای استودیویی است. تصویربرداری خاص همراه با پلان‌های هوایی از دیگر ویژگی‌های «تا پاستور» است.

«گزینه 12»؛ از مفهوم انتخابات تا همه ویژگی های ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری ایران را به زبانی ساده بررسی و اطلاعاتی به صورت نموداری ارائه می کند. برنامه «گزینه 12» به تهیه کنندگی حسین سبطی کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که هرشب حوالی ساعت 23 به روی آنتن می رود.

«مناظره»؛ پخش این برنامه تا هفتم اردیبهشت، یک روز قبل از شروع تبلیغات رسمی نامزدهای ریاست جمهوری، ادامه دارد. اجرای برنامه هم بر عهده مرتضی حیدری خواهد بود. برنامه هر شب حوالی ساعت 20 و پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز پخش می‌شود و مهمانان هر شب ترکیبی از حامیان و منتقدان دولت و صاحب نظران مختلف هستند.

شبکه دو

«برگ سرنوشت»؛ را با موضوع انتخابات دوازدهم روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه از ساعت 21 روی آنتن می‌برد تا مردم برگ‌های سرنوشت کشور را تعیین کنند.

«29 اردیبهشت»، این ویژه برنامه هم به مناسبت روز انتخابات در 29 اردیبهشت ماه با دعوت از شخصیت‌های مهم کشور در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

              

شبکه سه

«اثر انگشت»، برنامه‌های تبیینی - تحلیلی در راستای تشویق به حضور و انتخاب باکیفیت از سوی مردم با رویکردی جدید و در فضایی متفاوت است. در هر قسمت از این برنامه شهرام شکیبا همانند صاحبخانه از میهمان «اثر انگشت» در منزل خود پذیرایی می‌کند و همراه او در فضایی کاملاً صمیمی و غیررسمی ضمن میل کردن دمنوش ایرانی درباره یکی از محورها به گپ و گفت‌وگو می‌نشیند. این برنامه در ۱۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 21:15 در هر قسمت به یک محور مجزا پرداخته می‌شود.

شبکه چهار

«گفتاورد»؛ این برنامه نیز با محوریت انتخابات ریاست جمهوری در روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 17 پخش می‌شود.

شبکه پنج

«پرسش»؛ عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه پنج سیماست که با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری و مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده در 16 قسمت 25 دقیقه تهیه و تولید شده است. در هر قسمت این مستند یک موضوع مانند مطالبات عمومی، آموزش، بهداشت و سلامت روانی، محیط زیست، جوانان، امید و آینده و.... مطرح می‌شود. مستند «پرسش» به تهیه کنندگی محمد حسین نظری و کارگردانی لیلا فولادوند یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

«شهر برگ»؛ عنوان برنامه دیگری از شبکه پنج سیما است که با موضوع اهمیت انتخابات و برگه‌های رأی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 21:30 دقیقه پخش می‌شود.

               

شبکه آموزش

«29  اردیبهشت»؛ همانگونه که از نامش مشخص است ویژه برنامه شبکه آموزش برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است که روزهای سه شنبه و پنج شنبه ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

شبکه جهانی جام جم

«از هم دور نیستیم»؛ برنامه ترکیبی است که در قالب گزارش و آیتم‌های مختلف درباره انتخابات ریاست جمهری روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

«ایران من»؛ این ویژه برنامه با محوریت انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ایران روزهای روزهای سه شنبه و پنج شنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

شبکه مستند

«پرسش»؛ برنامه انتخاباتی شبکه مستند که با محوریت مطالبات مردم از رئیس جمهور روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه ساعت 18 از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

«انتخاب خدمتگزار»؛ این برنامه هم در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای با محوریت سوالات و انتظارات و معیارهای انتخاب اصلح مردم از رئیس جمهور آینده درنظر گرفته شده که روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه ساعت 22 پخش می‌شود.

شبکه افق

«اثر انگشت»، برنامه‌های تبیینی - تحلیلی در راستای تشویق به حضور و انتخاب باکیفیت از سوی مردم با رویکردی جدید و در فضایی متفاوت است. در هر قسمت از این برنامه شهرام شکیبا همانند صاحبخانه از میهمان «اثر انگشت» در منزل خود پذیرایی می‌کند و همراه او در فضایی کاملاً صمیمی و غیررسمی ضمن میل کردن دمنوش ایرانی درباره یکی از محورها به گپ و گفت‌وگو می‌نشیند. این برنامه در ۱۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 20 پخش می‌شود و در هر قسمت به یک محور مجزا پرداخته می‌شود.

در این بین شبکه‌های رادیویی نیز به تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی اقدام کردند که برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی به شرح زیر است:

رادیو معارف

«از همدلی تا همراهی»؛ را روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 17:30 پخش می‌کند.

«روی موج انتخاب»؛ از دیگر برنامه‌های این شبکه است که روزهای سه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:30 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

رادیو ورزش

«حرف مردم»؛ با موضوع مطالبات مردم از ریاست جمهور دوازدهم روزهای شنبه تا جمعه ساعت 8:55 و 15:55 و 22:30

پخش می‌کند.

رادیو گفت و گو

«یک گفتگوی صمیمی»؛ در قالب گفتگو با شخصیتهای مختلف سیاسی را روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 20:20 پخش می‌کند.

«محرمانه نیست»؛ نیز روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 21 از این شبکه به پخش می‌رسد.

«چکاد بصیرت»؛ از دیگر برنامه‌ای رادیو گفت‌وگو است که روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 17:30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو فرهنگ

«سمت و سوی فردا»؛ با معرفی فردایی بهتر برای کشور ایران روز دوشنبه ساعت 18:30 دقیقه پخش ‌می‌شود.

«عکاس خونه»؛ نیز روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 18:30 دقیقه پخش ‌می شود.

رادیو تهران

«تهران 12»؛ با موضوع انتخبات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران را روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 17 پخش می‌کند.   

«خیابان مردم»؛ از دیگر برنامه‌های رادیو تهران است که روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت 8:15 دقیقه پخش می‌شود.

«افق»؛ نیز پنج شنبه‌ها ساعت 11 از این شبکه رادیویی پخش می شود.

«جزر و مد»؛ از دیگر ویژه برنامه‌های رادیو تهران است که روز پنج شنبه ساعت 22:30 به سمع و نظر شنوندگان این شبکه رادیویی می‌رسد.

رادیو جوان

«12 برگ»؛ با محوریت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 20 پخش می‌کند.

«تریبون آزاد»، برنامه‌ای ترکیبی است که دغدغه‌ها و انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده کشور از طریق تریبون آزادی که در اختیار آنها قرار گرفته است روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 15:45 بیان می‌شود.  

«درست مثل حقیقت»؛ هم روزهای شنبه تا جمعه ساعت 24 بامداد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد

«پلاک 12»؛ را روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 13:20 دقیقه پخش می‌کند.

«نود و هشتی‌ها»؛ هم از روز شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:30 دقیقه روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

«روی خط اقتصاد»؛ هم از شنبه تا پنج شنبه ساعت 19 پخش می‌شود.

رادیو صبا

«صباگونه»؛ روزهای یکشنبه و پنج شنبه ساعت 14:30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو ایران

«سه به یک»؛ ویژه برنامه انتخابات ریاست جمهوری است که روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 15:30 پخش می‌شود.

«در هوای اردیبهشت»؛ هم روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج شنبه ساعت 15:30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو سلامت

«سپید، سیاه، خاکستری»؛ هم روزهای شنبه تا جمعه ساعت 11:50 دقیقه برای مخاطبانش پخش می‌کند.

«از من تا ما»؛ نیز از شنبه تا جمعه ساعت 18:50 دقیقه به سمع شنوندگان می‌رسد.

رادیو قرآن

«فصل نهم»؛ با محوریت انتخابات سالم را از روز شنبه تا جمعه ساعت 11:15 دقیقه پخش ‌می‌شود.

«اخلاق انتخاباتی در آینه‌های بلورین»؛ هم از شنبه تا جمعه ساعت 15:32 دقیقه تدارک دیده است.

«برهان»؛ هم دیگر برنامه رادیو قرآن است که از شنبه تا جمعه ساعت 17:05 دقیقه پخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس