به گزارش مشرق، دیماه سال 93 که شبکه تلویزیونی افق به طور رسمی و به عنوان شبکهای مستقل برنامههای خود را روی آنتن برد تا الان این شبکه در جذب مخاطب تا حدودی سیری منطقی و رو به جلو را پشت سر گذاشته است. خیلیها با طلوع این شبکه و بیان شایعاتی درباره نسبت آن با یکی از نهادهای انقلابی کشور که البته هیچگاه تأیید یا تکذیب نشد، انتظار شبکهای با برنامههای مرتبط با مخاطب خاص را میکشیدند، اما سیر دو سال و نیمه فعالیت این شبکه روی آنتن نشان میدهد که مدیران آن برای جذب مخاطب عام برنامهریزی میکنند.
مجله تلویزیونی 180 درجه را باید موفقترین برنامه شبکه افق نامید؛ جایی برای گفتوگو و مناظره داغ با حضور چهرههای شناخته شده در موضوعات مختلف که البته برای جذب مخاطب عام احتیاج به تزریق خلاقیتهای بیشتری دارد.
پرسش با اهمیتی که درباره شبکه افق و ادامه راه آن پیش میآید، این است که این شبکه آیا میتواند شبکه هدفمند تلویزیون باشد؟ در افق قرار نیست محتوا به پای جذابیت ذبح شود. در واقع ایدئولوژی تعطیل نشده است. سرگرم کردن مخاطب هدف غایی هیچ رسانهای نیست. در این وادی برنامه عصر نادر طالبزاده با دکور و طراحی صحنهای حرفهای و طرح مباحث روز و راهبردی جهان اسلام موفق نشان داده است. در سویی دیگر برنامه زنده «جهانآرا»، شامل گفتوگوهایی صریح و شفاف در مورد موضوعات و چالشهای تاریخی و روز ایران از خاستگاه گفتمان انقلاب اسلامی توانسته مخاطب خود را پیدا کند. به هر حال به نظر میرسد رویکردی را که مدیران و برنامهسازان این شبکه از سال گذشته هدف قرار دادهاند کمکم دارد به بار مینشیند و این امیدواری وجود دارد که شبکه افق در آیندهای نزدیک به یک شبکه اصلی و هدف برای مخاطبان عام در کنار شبکههای با قدمتی مثل یک و 3 باشد.
منبع: روزنامه جوان