کد خبر 710965
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
لوپن

یک نماینده اروپایی از احتمال احضار نامزد جبهه ملی فرانسه در انتخابات آتی به دادگاه تا پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک نماینده اروپایی امروز اعلام کرد: کمیسیون پارلمان اروپا احتمالا پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه را برای بررسی لغو احتمالی مصونیت وی در پرونده مربوط به دستیاران حزب جبهه ملی در پارلمان اروپا احضار می‌کند.


به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، قضات فرانسوی دیروز جمعه از پارلمان اروپا خواستند تا مصونیت «مارین لوپن» نامزد راست‌گرای افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را در موردی دیگر لغو کند.
خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که منابع قضایی فرانسوی این درخواست را به عنوان بخشی از تحقیقات در زمینه اتهام فساد مالی لو‌پن مطرح کرده اند.

دستگاه قضایی 29 و 30 مارس (9 و 10 فروردین) فرانسه علاوه بر لوپن، درخواست رفع مصونیت قضایی یکی دیگر از سیاستمداران راست‌گرای افراطی شده بود و پیشتر به دادستانی فرانسه فرستاده شده بود.
این در حالی است که پارلمان اروپایی قبلا در موردی مصونیت قضایی لوپن را لغو کرده بود و به این ترتیب راه برای تعقیب قضایی این نامزد ریاست جمهوری فرانسه باز کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس