کد خبر 710799
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
گورباچف

آخرین رئیس جمهوری شوروی سابق هشدار داد که اوضاع کنونی جهان گویای وجود علائم آغاز جنگ سرد است و در برخی از مناطق حتی مسابقه تسلیحاتی تمام عیاری جریان دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل گورباچف" نخستین و آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه‌ای با نشریه «بیلد» آلمان، اعلام کرد که اوضاع کنونی در جهان گویای علائمی از آغاز یک جنگ سرد است و در برخی از مناطق حتی مسابقه تسلیحاتی تمام عیاری از هم اکنون جریان دارد.

گورباچف گفته است: «روابط بین قدرتهای بزرگ جهان به روند تیره تر شدن خود ادامه می دهد و این وضعیت این احساس را بوجود آورده است که جهان در آستانه یک جنگ قرار دارد. همه علائم آغاز یک جنگ سرد دیگر دیده می شود. »

به عقیده وی، «اظهارات سیاستمداران و مقامات بلندپایه نظامی کشورها بیش از پیش جنگ افروزانه شده است و رسانه های گروهی نیز این سخنان را منتشر کرده به این مسئله دامن می زنند. »

گورباچف در پاسخ به سئوال خبرنگار این نشریه در مورد «غیرقابل اجتناب شدن مسابقه تسلیحاتی» توضیح داد: «در برخی مناطق جهان این مسابقه تسلیحاتی بطور کامل در جریان است. نیروهای نظامی، از جمله تسلیحات و فناوریهای سنگین نظامی، تانکها و زره پوشها در قاره اروپا مستقر شده اند. در حالی که تا چندی پیش نظامیان ناتو و روسیه از یکدیگر فاصله بسیار زیادی داشتند، ولی اکنون آنها دقیقا رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند. »

این سیاستمدار برجسته همچنین به تفسیر روابط روسیه و آلمان پرداخته و گفت: «مردم آلمان نمی خواهند تا روابط خصمانه با روسیه دوباره تکرار شود. من فکر می کنم که ما-روسیه و آلمان- باید تماسهای خود را ازسرگرفته و به تقویت و توسعه روابط پرداخته و راهی برای جلب اعتماد دوباره به یکدیگر پیدا کنیم. »

گورباچف یادآور شد که بسیاری از کسانی که پیش از این به روسیه وفادار بودند، اکنون علیه این کشور تحریم اعمال می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران GB ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    12 0
    کجای کاری، جنگ نیمه گرم مدتهاست طروع شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس